דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / קבוצת גאון מעמיקה את הכניסה לתחום הביצוע לתשתיות מים, ביוב וגז
גיא רגב -'צילום- סיון פרג (2)

קבוצת גאון מעמיקה את הכניסה לתחום הביצוע לתשתיות מים, ביוב וגז

אינדקס חברות וספקים

 

פרסום

רוכשת כ-72.5% מחברת נחמני הפועלת בתחום הקידוחים האופקיים והנחת תשתיות בישראל  

במקביל, נחתם הסכם מיזוג בין קבוצת גאון וגאון אחזקות שלאחר השלמתו תהפוך קבוצת גאון לחברה פרטית בבעלות מלאה של גאון אחזקות; מהלך שצפוי לפשט את מבנה האחזקות של הקבוצה, ולהביא להצפת ערך ולהגדלת הסחירות במניות הקבוצה

גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון: ״רכישת נחמני שהינה מהחברות הוותיקות והמוערכות ביותר בישראל בתחום הקידוחים האופקיים, מהווה שלב נוסף  בתהליך אסטרטגי עבורנו להרחבת פעילותינו לתחום הביצוע באופן סינרגטי ומשלים לפעילות החברה, של קידוחי צנרת תת קרקעית להולכת מים, שפכים, ביוב וגז.מדובר בתחום מתפתח מאוד בשנים האחרונות, בעיקר כתוצאה מצורך הולך וגדל לפרישת קווי הולכה באזורים אורבניים צפופים. השלמת העיסקה תאפשר לנו להמשיך ולהרחיב  את שרשרת הערך של החברה בתחומי תשתיות ההולכה ומתן פתרון שלם ללקוחות הקבוצה, זאת בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה.

במקביל, אנו מעדכנים היום כי נחתם הסכם מיזוג בין גאון אחזקות לקבוצת גאון, במסגרתו תהפוך קבוצת גאון לחברה פרטית בבעלות מלאה של גאון אחזקות. זהו מהלך נכון ומתבקש בשנים האחרונות והוא צפוי לייעל את המבנה הארגוני של החברה, יצמצם תהליכי עבודה ויתמוך בהמשך הצמיחה, ועשוי להביא להצפת ערך ולהגדלת הסחירות במניות החברה גאנו  ממשיכים לפעול להרחבת עסקי הקבוצה הממוקדים בתחומי תשתיות ההולכה, פועלים לצמצום תקורות, ההון החוזר והחוב וגם בוחנים הזדמנויות נוספות משלימות , הנוצרות  בימים אלה, לרכישות ומיזוגים בתחומים רלבנטיים.״

קבוצת גאון, שהינה קבוצה מובילה הפועלת בתחום תשתיות ההולכה למים , גז וזורמים בישראל, מעדכנת כי חברת הבת גאון חברה לפתרונות מים (GWS) זרוע הביצוע של הקבוצה, השלימה את העסקה לרכישת כ-72.5% מהון המניות של חברת אורי נחמני ובניו קידוחים תמורת כ-6.3 מיליון שקל שישולמו לחברת נחמני, מתוכם כ-5 מיליון שקל כהלוואת בעלים. מדובר בעסקה אסטרטגית עבור קבוצת גאון שתמשיך להעמיק את כניסת החברה לתחומי תשתיות ההולכה,    להולכת מים, ביוב וגז.

חברת 'נחמני' הינה חברה פרטית בין הותיקות ביותר בישראל, נוסדה בשנת 1966, הפועלת בתחום הקידוחים האופקיים והנחת תשתיות מים, ביוב, גז ותקשורת מעל 57 שנים, עם מחזור מכירות של כ-30 מיליון שקל בשנת 2022. בין לקוחותיה הוותיקים של החברה נמנות חברת מקורות, רכבת ישראל, חברות תקשורת מובילות ועוד. לנחמני סיווגים קבלניים 260 ב-4 ו- 240 א-5, שמאפשרים לחברה להתמודד במכרזים לאומיים בהיקפים גדולים בתחומי המים והתקשורת כקבלן ראשי.

פרסום

במקביל, קבוצת גאון וגאון אחזקות מעדכנות על התקשרות בהסכם מיזוג, במסגרתו תרכוש גאון אחזקות את כל מניות קבוצת גאון המוחזקות על ידי בעלי מניות מקרב הציבור כנגד הקצאת מניות של גאון אחזקות, כך שקבוצת גאון תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה של גאון אחזקות וזאת בדרך של מיזוג משולש הופכי. בתמורה למניות קבוצת גאון שבידיהם, בעלי המניות מקרב הציבור יקבלו, במועד ההשלמה מניות רגילות של גאון אחזקות אשר יהוו לאחר הקצאתן35.90%  מהון המניות המונפק והנפרע של גאון אחזקות. הסכם המיזוג כפוף לתנאים מתלים ובהם אישור האסיפה הכללית של קבוצת גאון. בנימוקי הוועדה הבלתי תלויה, ועדת הביקורת והדירקטוריון של קבוצת גאון לאישור עסקת המיזוג צוין, בין היתר, כי לעסקת המיזוג פוטנציאל לקידום הצמיחה של קבוצת גאון ושיפור ברווחיות בעלי המניות בעתיד, לטובת כלל בעלי מניותיה; המיזוג יאפשר להשיא ערך לכלל בעלי מניות החברה, תוך יצירת סינרגיות ניהוליות, צמצום הוצאות וחסכון בעלויות; ועסקת המיזוג תגדיל באופן משמעותי את חלקו של הציבור בגאון אחזקות, תביא לשיפור רמת הסחירות של מניית החברה (מניית גאון אחזקות לאחר השלמת העסקה) ותתרום גם היא לשווי המניה, לטובת כלל בעלי מניותיה.

 

קבוצת גאון הינה החברה המובילה את תחום תשתיות ההולכה למים והזורמים בישראל, ופועלת בעיקר בתחומים הבאים: תחום התשתיות והתעשיה – הפונה בעיקר ללקוחות לאומיים ומוניציפאליים בתחום התשתיות, המים והגז. התחום עוסק במגוון מוצרים בצנרת בקטרים גדולים ואביזרי פלדה, צנרת פלסטיק ומגופים; תחום מערכות בנין – הפונה בעיקר ללקוחות וקבלנים בתחומי האינסטלציה, כיבוי האש ומיזוג האוויר. בתחום זה מגוון מוצרי פלסטיק ומגופים למערכות בתוך הבניין; תחום הביצוע והיזמות – שפונה בעיקר לביצוע פרויקטי הולכה לאומיים לתשתיות מים, ביוב וגז, בהם הסינרגיה למוצרי הקבוצה גבוהים מאוד;  תחום מדידה ובקרה – פיתוח, ייצור ושיווק של מדי מים ושל פתרונות למדידת מים, לרבות מערכות לקריאה מרחוק (קר"מ), לרשויות המקומיות, לתאגידי מים ולתעשיה. בין מפעלי החברה מנויות החברות המובילות הבאות: צינורות המזרח התיכון, פלסים תשתיות, פלגל תעשיות פלסטיק, שגיב, פל-ים, הכוכב, מדי ורד וצינורות המזרח התיכון-גילוון.

החברה הינה חברה בת של גאון אחזקות. מנכ"ל קבוצת גאון וגאון אחזקות הוא גיא רגב ויו"ר הקבוצה הוא הראל בית און, שותף מנהל בקרן -ויולה צמיחה.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים