דף הבית / חדשות השלטון המקומי / המשרד להגנת הסביבה מממש את חזון הקמת מתקני הפסולת המתקדמים

המשרד להגנת הסביבה מממש את חזון הקמת מתקני הפסולת המתקדמים

אינדקס חברות וספקים

המשרד להגנת הסביבה מממש את חזון הקמת מתקני הפסולת המתקדמים, תוך יצירת ודאות פיננסית: המזומן שבקרן הניקיון יועבר לאוצר כהלוואה וישמש לסיוע ולתגמול חיילים ששירתו במלחמת "חרבות ברזל", והמשרד יוכל להתחייב להקמת מתקני עיכול אנאירובי והשבת אנרגיה מתקדמים ב-2 מיליארד שקל מעבר להחזר ההלוואה, לטובת השלטון המקומי והאזורי בישראל; המשרד יקבל מהאוצר תקציב נוסף של עד 49.6 מיליון שקל לטיפול בצורכי הרשויות המקומיות ומשק הפסולת ובהדברה בשל המלחמה

פרסום

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "בחירום, כמו בשגרה, אנחנו במשרד להגנת הסביבה מחויבים למענה מקצועי ומיטבי לרשויות המקומיות אשר פועלות ללא הרף כדי לתת שירות לתושבים ולחיילי צה"ל ששוהים בתחומן. שיתוף הפעולה ההדוק עם משרד האוצר מאפשר למשרד להתגייס תקציבית לטובת החיילים המשרתים במלחמת חרבות ברזל, ובמקביל, ליצור אופק תמיכות חדשני למשק הפסולת, באופן שיבטיח את תמיכת המשרד במתקני טיפול עתידיים לשנים קדימה"

 

המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר הגיעו לסיכום תקציבי שיאפשר לממש את החזון של המשרד להגנת הסביבה לקדם את שוק פסולת מודרני בישראל והצורך ביצירת ודאות לשוק והשקעות של 2 מיליארד שקל לשנים 2024-2030, ובנוסף, סוכם על תוספת תקציבית למשרד להגנת הסביבה בהיקף של עד 49.6 מיליון שקל, בעבור סיוע למשק הפסולת ונושאי הדברה בגין המלחמה.

 בימים אלה של לחימה, מדינת ישראל זקוקה לתקציב מזומן ממקורות שונים וגם מקרן הניקיון, בהתאם להחלטת הממשלה 1023 מ-3 בנובמבר 2023.

 משום כך, הוחלט שמזומן מקרן הניקיון בהיקף של 820 מיליון שקל יעבור למדינה למימון סיוע ותגמול לחיילים ששירתו בתקופת הלחימה במלחמת "חרבות ברזל". וביחד עם סכום מזומן קודם שעליו הוחלט, יסתכם ב-1.42 מיליארד שקל השנה. כלל הכספים הללו שבהם יעשה שימוש בהתאם לצורכי השעה, יחזרו למשרד בהרשאה להתחייב – כלומר יאפשרו למשרד אשראי ובטוחות מדינה להתחייב על ביצוע פרויקטים, ולשלם בכפוף לביצוע. הקרן מממנת פרויקטים מורכבים ארוכי טווח, שהמימון אליהם הוא בהרשאה להתחייב והתשלומים מבוצעים לאורך שנים, בהתאם לקצב הביצוע. בצורה הזו, הקרן תוכל לממש את הייעוד שלה וכן לטפל בצורכי השעה.

 1. תקצוב למימון הקמת מתקנים מתקדמים לטיפול בפסולת:

המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר סיכמו, כי המשרד להגנת הסביבה יתוקצב בהרשאה להתחייב בהתאם לקצב ביצוע בפועל, ב-2 מיליארד שקל נוספים על בסיס הכנסות עתידיות בין השנים 2024-2030. הסכם זה יאפשר הקמת מתקנים מתקדמים לטיפול בפסולת וייצור ודאות לשוק, בהתאם לאסטרטגיית הפסולת של המשרד להגנת הסביבה.

 המתקנים המתקדמים לטיפול בפסולת יהיו של עיכול אנאירובי או השבת אנרגיה. אלו מתקנים עתירי הון, שנדרשת לשם הקמתם תמיכה כספית נרחבת ארוכת טווח ושנים. הסיכום יאפשר לחברות מובילות במשק להשקיע היום במתקנים חדשים, בידיעה שיקבלו את הכספים שנים קדימה במסגרת מנגנון תמיכה שיקדמו המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר, כמו למשל תמיכה במחיר החשמל שאותם ייצרו מתקנים אלה.

 שיעור הטמנת הפסולת כיום בישראל הוא כ-80%, מהגבוהים במדינות המפותחות, במידה רבה בשל העדר תשתיות מיון וטיפול בפסולת. האפשרות להשקעת תקציבים גדולים יציבים לשנים למשך שנים ארוכות היא צעד חשוב ביישום המדיניות ושינוי תמונת הטיפול בפסולת בישראל.

פרסום

 2. סיוע של המשרד להגנת הסביבה לטיפול בפסולת לרשויות בישראל ובהדברה בחבל תקומה בשל המלחמה:

 בנוסף לסיכום זה, אגף התקציבים יתקצב את המשרד להגנת הסביבה בסך של עד 49.6 מיליון שקל בעבור סיוע לרשויות מקומיות בגין הוצאות חריגות בטיפול בפסולת ובהדברת מזיקים. זאת, בשל המורכבות שנוצרה במשק הפסולת וכן בנושאי מזיקים והדברה בשל המלחמה.

 מצב החירום גרם לעלויות חריגות בתחום הפסולת בתחומי הרשויות המקומיות בשל הלחימה והיערכות ללחימה בדרום, ובצפון וכן אירוח תושבים שהתפנו מאזורי הלחימה. המשרד להגנת הסביבה כבר תקצב את הרשויות בצפון ובדרום ב-19 מיליון שקל מקרן הניקיון לשם טיפול בעלויות הפסולת העודפות.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים