דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, חנך מתקן סולארי פוטו וולטאי צף על מאגר מים לחקלאות, הראשון בישראל

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, חנך מתקן סולארי פוטו וולטאי צף על מאגר מים לחקלאות, הראשון בישראל

אינדקס חברות וספקים

ביום חמישי האחרון 18/10  השיקו אגודת המים בעמק הירדן וחברת נופר אנרגיה את המערכת הראשונה בארץ המחוברת לרשת החשמל במעמד שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ. המערכת החדשה מהפכנית ומביאה בשורה חדשה בתחום הסביבה ובחיסכון אנרגיה ומים בפרט.

פרסום

המתקן חדשני וייחודי מסוגו בארץ, הצפוי לספק 270KW ומשתרע על  שטח של כ – 3 דונמים על פני המאגר. באופן זה, המתקן משתמש בשטחים שכבר מנוצלים לצורכי חקלאות ואינו נזקק לנצל שטחים נוספים.  הפרויקט הוקם בשותפות של חברת "נופר אנרגיה" ואגודת המים של עמק הירדן, ואושר על ידי חברת החשמל. המתקן המחובר לחשמל  החל מחמישי, צפוי לייצר חשמל השווה ערך לצריכה שנתית של כ-60 משקי בית.

למערכת שתי מטרות מרכזיות: האחת, ייצור חשמל תוך שימוש באנרגיה ירוקה והשנייה,  הורדת התאיידות המים האדירה בצורה משמעותית, אשר בימים אלו יותר מתמיד יש לנושא חשיבות גדולה מאוד במאבק על השמירה והחיסכון במים בישראל.

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, אמר בטקס: "כי פרויקט חשוב זה מתכתב עם מדיניות משרד האנרגיה לגמול את מדינת ישראל מאנרגיה מזהמת עד שנת 2030, ולפתח את ייצור החשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות ובגז טבעי, אשר משפרים את איכות הסביבה ומקטינים את זיהום האוויר.

אריק ראובני מנכל אגודת המים :" בניית מערכת סולארית הצפה על מים במאגר לחקלאות היא שילוב מרתק של  ניצול שטח פנוי של פני המים , ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת  מניעת אידוי וחסכון במים. המערכת היא פרי נוסף במאמצינו  לחזק את הציונות והחקלאות  בארץ ישראל "

עופר ינאי בעלים ויו"ר חברת נופר אנרגיה: "אנו בחברת נופר חשים שלעשייה שלנו ישנו מימד היסטורי של שינוי משק האנרגיה הישראלי והעולמי. אם אגודות מים נוספות ילכו בעקבות פרויקט מסוג זה מדובר בפוטנציאל ענקי שיכול לספק חשמל לכל גוש דן. זהו חיבור מדהים בין המרכז האורבני התעשייתי של ישראל לבין החקלאות וההתיישבות העובדת ומאגרי המים שלה"

פרסום

 אגודת המים בעמק הירדן  וחברת נופר אנרגיה נמצאות בימים אלו בתהליכי רישוי לעוד כ- 25 מגוואט על מאגרים שונים של אגודת המים בעמק הירדן.

אגודת המים הינה אגודה שיתופית חקלאית אשר הוקמה ב- 1978 ומטרתה אספקת מים לשטחי החקלאות הפרוסים בעמק הירדן. בנוסף מספקת האגודה מי שתייה לכל אזור דרום עמק הירדן וצפון עמק המעיינות ומתחזקת מערכות ניקוז וביוב.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים