דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / פרמיירה חגיגית לסרט טבע "כנרת – ים של חיים" שצולם בכינרת ב- 20 השנים האחרונות
מתוך הסרט כנרת -ים של חיים-צילום משה אלפרט

פרמיירה חגיגית לסרט טבע "כנרת – ים של חיים" שצולם בכינרת ב- 20 השנים האחרונות

אינדקס חברות וספקים

פרמיירה חגיגית ל"כינרת – ים של חיים", סרט הטבע החדש של הצלם הוותיק משה אלפרט, התקיימה בבית גבריאל בהשתתפות מאות צלמים, תושבי עמק הירדן, אורחים ובני משפחה.

פרסום

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית עמק הירדן אמר באירוע: "איגוד ערים כנרת שמח לתמוך בהפקת הסרט של משה אלפרט, צלם ותיק ומוכשר מקיבוץ אפיקים. הסרט הנפלא משקף את החיים כאן, לצד האגם הלאומי, השזור בהוויית חיינו מילדות, ומעניק לאלו המגיעים לכינרת לנופש, מבט נוסף על חיי הבר השוקקים סביב האגם. כולנו מחויבים להמשיך ולשמור על האיזון האקולוגי בכנרת ולוודא כי תכניות הפיתוח השונות, לא יבואו על חשבון הסביבה והמגוון האדיר של חיות הבר והעופות. הסרט המרגש מתעד את הכנרת בשנות שפל וגאות, כנרת מלאת קסם המשתנה בכל עונה אבל תמיד יפה ונהדרת" אמר גרינבאום.

 

הסרט בו שותפים בהפקתו איגוד ערים כינרת, קרן רבינוביץ' ופרויקט הקולנוע הגלילי, מתאר מעקב של 20 שנה, אחרי גורת חתולי ביצות שנותרה לבדה. הצילומים החלו עם הריונה של חתולת הבר, האם, דרך ההמלטה, עד למות החתולה, ההישרדות והפיכתה לחתולה בוגרת עם משפחה וגורים משלה. העבודה על הסרט דרשה קירבה לחתולי הביצות, שרגישים מאוד לנוכחותם של בני האדם. לכן גידל אותם היוצר בסביבה מיוחדת שבנה, שמנסה לדמות את סביבת החיים הטבעית בכינרת, במטרה ליצור קירבה אמתית ואמון בו ובמצלמה שלו. אלפרט קיבל היתר מיוחד מרשות הטבע והגנים, גידל והאכיל לאורך כל שעות היממה. הגורים אף היו צמודים אליו בחודשים הראשונים לחייהם, בשק חזה. באותה שנה עבד כצלם חדשות ברשת הטלוויזיה האמריקאיתCBS , כך פגשו הגורים ראשי ממשלות, פוליטיקאים ואפילו את האפיפיור.

בהמשך בנה עבורם אלפרט סביבה טבעית מגודרת, כמו בית גידולם בטבע, סבך קנה ובריכת מים. הצילומים לסרט נעשו בתפאורה המיוחדת, בנוסף בחופי הכינרת, שם צילם בעיקר על האי שנחשף מול קיבוץ מעגן עם ירידת מפלס המים, בחמש השנים השחונות. כיוון שמי הכינרת עכורים ויש קושי עצום לצלם מתחת המים, בנה אלפרט אקווריום גדול, בו גידל דגי אמנון הכנרת, בכדי לעקוב ולצלמם מקרוב, בפרט בעונת הקינון.

פרסום

 

את הסרט 'כינרת- ים של חיים' מלווה פס קול שהולחן על ידי עילי בוטנר, בוצע על ידי ירדנה ארזי ואדר גולד, בהפקתה המוזיקלית של אורי אופיר.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים