דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / נערכים לכל תרחיש – תרגיל לטיפול בזיהום ים בשמן, מערבית לחופי אשקלון
תרגיל - קרדיט המשרד להגנת הסביבה

נערכים לכל תרחיש – תרגיל לטיפול בזיהום ים בשמן, מערבית לחופי אשקלון

אינדקס חברות וספקים

נערכים לכל תרחיש: היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה קיימה באחרונה תרגיל לטיפול בזיהום ים בשמן, מערבית לחופי אשקלון

פרסום

 

השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל: "על ישראל ללמוד ממסקנות האסונות הסביבתיים שאירעו בעולם, בהם זיהום הים בשמן במפרץ מקסיקו ב-2010. עלינו להבטיח היערכות מלאה לאירועי חירום סביבתיים בים ובחופים. הצורך לשמור על הסביבה הימית מתחדד לאור התבססותנו על הים כמקור למי שתייה לאור תשתיות האנרגיה הנמצאות בו וכן לאור הצורך לשמור על המגוון הביולוגי והמערכת האקולוגית. נפעל להגביר את היערכות המשרד להגנת הסביבה לטיפול לאומי באירועי זיהום ים בשמן"

 

הפוטנציאל הגדול כיום לזיהום ים בישראל הוא מאוניות המובילות כמויות גדולות של דלק לישראל; התרגיל התמקד בטקטיקת טיפול בזיהום ים

 

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה קיימה באחרונה תרגיל לטיפול מהיר בכתמי שמן בים ולפיזורם באופן אפקטיבי. התרגיל הוא הוא חלק מתוכנית שנתית שהמשרד להגנת הסביבה מבצע על-מנת לשמור על כשירות ומיומנות הצוותים לטיפול באירועי זיהום ים בשמן לאורך חופי מדינת ישראל בים התיכון ובמפרץ אילת, בהתאם לתכנית הלאומית למוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים בשמן (תלמ"ת).

 

הסכנה הגדולה כיום לזיהום ים בישראל היא מאוניות המובילות כמויות גדולות של דלק לישראל.  הטקטיקה שתורגלה היא הדמיית ריסוס כימיקל מסוג דיספרסנט, טקטיקת טיפול מהירה בכתמי שמן, אשר מפזרת את הכתם מפני המים לעבר עמודת המים על מנת לסייע לפירוקו הטבעי, ולשם מניעת הגעת השמן לחופים והגדלת הנזקים הסביבתיים.

 

הדיספרסנט מצטיין ביכולות פירוק פיזיקלי-כימי של טיפות זעירות והגברת מסיסות הדלק אל תוך עמודת המים, על-ידי הקטנת מתח הפנים שבין שכבת הדלק למים. במסגרת התרגיל בוצעו דיגומים ובדיקות התאמה בין סוג השמן (סולר) לבין סוג הדיספרסנט, לשם הגברת היעילות של פעולות הריסוס.

פרסום

 

ריסוס הדיספרנסטים נעשה תוך שמירה קפדנית על סביבות ימיות רגישות. משום כך, המשרד להגנת הסביבה אוסר על ריסוס דיספרסנטים בעומקים הרדודים מ-20 מטר; באזורים של שמורות טבע ימיות; ובאזורים של מתקני תשתית רגישים, כגון מתקני התפלה.

 

לטובת התרגיל נעשה שימוש במי ים כדי לדמות את פעולות הריסוס למניעת הכנסת חומר כימי לים בזמן התרגיל. צוות עובדי המשרד להגנת הסביבה יצא מנמל קצא"א אשקלון ופעל מול חופי אשקלון. כדי לדמות את כתם השמן בים ולכוון את צוותי התגובה אל המיקום הנכון, נעשה שימוש בחומר פלואורסצאין, בעל גוון ירוק זרחני שאינו משפיע על הסביבה הימית.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים