דף הבית / מאמרים ומחקרים / הנוער הישראלי סומך על עצמו להוביל את השינוי לעבר עתיד בר -קיימא

הנוער הישראלי סומך על עצמו להוביל את השינוי לעבר עתיד בר -קיימא

אינדקס חברות וספקים

הצעירים הישראלים לא רק מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ, הם גם רואים עצמם כסנגורים ומנהיגים לקראת עתיד בר קיימא יותר. כך עולה ממחקר עולמי חדש של חברת Electrolux החושף את מחשבותיהם של כמעט 14,000 צעירים מרחבי העולם, כולל מישראל.

פרסום

 

כחלק מהחזון  וההתחייבות של חברת Electrolux לשנת 2030 לאורח חיים טוב יותר ובר קיימא, ביצעה החברה מחקר גדול שנועד לבחון את דעותיהם של צעירים על חיים ברי קיימא כעת ובעתיד. המחקר מגלה כי למעלה  מ -1,200 צעירים ישראלים שהשתתפו במחקר, בוטחים בעיקר בעצמם (%40), אך גם במשפיענים (35%) ובמדענים (23%), להוביל את השינוי לעבר עתיד בר -קיימא, בעוד שרק 6% מהצעירים הישראלים,  מאמינים שהמבוגרים הם שייקחו על עצמם את האחריות. שלושה מתוך עשרה (33%) גם מאמינים שצעירים הם אלו  שיפתרו את משבר האקלים.

 

 

בהתבסס על תוצאות המחקר, חברת Electrolux הזמינה צעירים לעבוד ביחד עם מרכז החדשנות של החברה הכולל צוות מחקר ועיצוב ייעודי, המוגדר כצוות " מחוללי השינוי", שמטרתו להאיץ שינוי בר קיימא ולחקור פתרונות אפשריים לחיים טובים יותר. תובנות מהמחקר ומהמפגשים עם הצוותים ישמשו את חברת Electrolux במאמציה לפתח חדשנות.

 

 

בישראל,  לא זו בלבד שהדור הבא רואה עצמו כמנהיגים עתידיים, אלא שמעל  ל- 40%  רואים  עצמם גם סנגורים של תחום הקיימות, המנסים להשפיע באופן פעיל על אחרים, לחיות בצורה בת קיימא יותר כבר היום. עוד נמצא כי 35% מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ. אך בעוד הצעירים מוכנים לעשות את חלקם, הם גם מרגישים מתוסכלים מהכישלונות של הדור הקודם – 4 מתוך 10 מסכימים שהצעירים הם אלו שצריכים לדאוג ל"פשלות" של דורות קודמים, ו – 41%  מהם מרגישים שהם מנסים להשמיע קול אך אף אחד לא מקשיב.

 

המפתחות לחיים ברי קיימא על פי בני נוער ישראלים

 

על פי המחקר, חינוך בנושאי קיימות (76%) וחדשנות בתחום ה"ירוק" (80%) נתפסים כפתרונות החשובים ביותר שיאפשרו מעבר לחיים בחברה ברת קיימא יותר. כשזה מגיע לבתיהם העתידיים, צעירים מתמקדים בפתרונות ברי קיימא למזון, מים ואנרגיה, שהם חשובים להם יותר מפתרונות חכמים  ללא היבט של קיימות.

 

"אנו רואים כיצד צעירים ישראלים מודאגים מחייהם בעתיד. הם רוצים לחיות יותר באופן בר קיימא והם שואפים לאכול מזון אורגני או צמחי, להפחית את הצריכה בביגוד אופנתי המשתנה תדירות, ולשפר את איכות האוויר. לאחר שהשקנו את  יוזמת "חיים טובים יותר בשנת 2030" בחודש מאי השנה, יש לנו כעת שני משתתפים צעירים מאזור המזרח התיכון וממדינות אסיה פסיפיק, המצטרפים לצוות "מחוללי השינוי". יחד עם מרכז החדשנות של Electrolux, המומחים שלנו ומחוללי שינוי מובילים עכשוויים, הם יחקרו פתרונות לחיים טובים יותר. המשתתפים הצעירים יהיו כוח מניע משמעותי בהבאת נקודת המבט הייחודי שלהם בבחינת פתרונות עתידיים לבית, העונים לצרכים ולשאיפות של הדור הבא ובכך יחוללו שינוי משמעותי לטובה",  אומר ויטור מאיה המילקו,  מנכ"ל אזור מזרח תיכון ואפריקה הצפונית והמרכזית, בחברת אלקטרולוקס.

 

אודות המטרות של 2030

המחקר הוא חלק מתהליך הגשמת החזון  והיעדים הנועזים  של Electrolux לשנת 2030, לחיים טובים וברי קיימא יותר.  היעדים של התמקדות באכילה טובה יותר, טיפול טוב יותר בבגדים, סביבה ביתית טובה יותר וחברה טובה יותר, מרחיבים את היקף המחויבות של חברת Electrolux לקיימות ומאפשרים לארגון לתרום בצורה משמעותית יותר בהבאת פתרונות לאתגרים גלובליים.

 

ממצאים נבחרים מתוך המחקר הישראלי:

עתיד הבישול והאוכל

הדברים החשובים ביותר עבור הצעירים, בביתם העתידי הם: מרחב לבישול (56%), מרחב להירגע ולנוח (55%)  ומקום לאירוח חברים ובני משפחה (55%). הם רוצים לרכוש מזון בעל ניטרליות אקלימית (%38), לשמר מזון ולאחסן אותו לטווח ארוך (34%), לבשל מזון טעים על בסיס צמחי (29%) ולמחזר או לייצר קומפוסט מכל פסולת המזון (29%). רק 12% רוצים לאכול ארוחות מוכנות, במקום לבשל בעצמם.

פרסום

 

עתיד הבגדים והטיפול בבגדים

מבחינת הרגלי הלבוש הבר קיימא בעתיד, צעירים הביעו רצון להשקיע בבגדים איכותיים (70%) ולטפל ולתקן את הבגדים שלהם כדי שיחזיקו מעמד זמן רב יותר (69%). 61% סבורים כי השימוש בבגדים מיד -שניה של חברים או משפחה, יהפוך להרגל התנהגותי בר קיימא ב -2030.

 

עתיד הרווחה בבית

צעירים מעוניינים שבביתם העתידי יותקנו מערכות חכמות, שידאגו לשלומם, בעיקר ככלי לייעוצי ותמיכתי בחיי היומיום שלהם. הם רוצים מערכות חוכמות שיתמכו במיקסום המערכת החיסונית שלהם (37%), שייעצו בשגרת הפעילות הגופנית שלהם(35%), שיעניקו ייעוץ תזונתי (35%), שיספקו הנחיות והמלצות לחיים ברי קיימא (34%) וכן שיספקו ייעוץ בריאותי (33%). בנוסף, הם גם מעוניינים במערכות חכמות שיספקו הגנה מפני רעלים מבחוץ (38% ).

 

אודות המחקר

המחקר נערך על ידי חברת  United Minds מטעם חברת Electrolux, וכלל מחקר כמותי וכן ראיונות עומק. המחקר הדיגיטלי הכמותי נערך בקרב בני 15-20 ב-13 מדינות (ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת, גרמניה, ישראל, פולין, שבדיה, תאילנד, בריטניה, ארה"ב, וייטנאם) וכלל כ- 1,000 נסקרים בכל שוק (בסך הכל 13,886 נסקרים). הנסקרים אותרו על ידי חברת הסקרים  CINT. כן בוצעו 17 ראיונות עומק עם בני 15-20 מקרב 13 השווקים שנסקרו. איסוף הנתונים התקיים בין התאריכים 19 בפברואר-16 במרץ 2021.

לינק למחקר המלא https://www.betterlivingprogram.com/

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים