דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / דיון לקראת תום תקופת הזיכיון של ICL (כי"ל) בים המלח

דיון לקראת תום תקופת הזיכיון של ICL (כי"ל) בים המלח

אינדקס חברות וספקים

השרה תמר זנדברג בדיון לקראת תום תקופת הזיכיון של ICL (כי"ל): " תום הזיכיון היא הזדמנות לערוך את שטר הזיכיון ולתקנו מהיסוד על מנת להטמיע אינטרסים סביבתיים וציבוריים הכרחיים בשטר הזיכיון הבא. ים המלח וסביבתו מהווים אזור טבע ומורשת ייחודי בקנה מידה עולמי, לצערי, ולאורך שנים רבות, מדינת ישראל לא נהגה בו כמשאב הטבע הנדיר והייחודי שהוא"

פרסום

 

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגיעה לדיון לקראת תום תקופת הזיכיון של ICL (כי"ל) שנערך במסגרת הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל בראשות חבר הכנסת מוסי רז. בדיון השתתפו גם יו"ר צוות הבדיקה בכנסת ה- 20 בנושא פעולות הממשלה לקראת תום תקופת הזיכיון משאבי ים המלח ולנושא קציר המלח חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל וסגן בכיר לחשב הכללי , אורי שאשא.

 

במהלך הדיון אמרה השרה זנדברג: "מפלס מי הים יורד בקצב של כ-1.2 מטר בשנה והמפעלים תורמים לכ-25% מירידת המפלס שהם כ-30 סנטימטר בשנה. גם שאר גורמי ירידת המפלס הם מעשה ידי אדם, בעיקר תפיסת מקורות המים במעלה נהר הירדן, ומניעת כניסתם לים המלח.

ירידת המפלס מובילה לפגיעה סביבתית וכלכלית נרחבת להיווצרות בולענים, התחתרות נחלים, פגיעה במעיינות ובבתי גידול, נטישה של שטחי חקלאות, תשתיות תיירות וחופי רחצה ולפגיעה בתשתיות ובכביש 90".

 

עוד הוסיפה השרה: "אנחנו מייבשים בקצב מואץ והרסני את ים המלח, ומתעדפים בכל עת את האינטרסים הכלכליים על פני אינטרסים סביבתיים וציבוריים הכרוכים בשמירה עליו.

 

אנחנו נמצאים ערב תום הזיכיון. השנים חולפות במהירות – כבר בשנת 2014 המליצה ועדת ששינסקי להיערך בהקדם לתום הזיכיון. עברו 4 שנים וצוות תום הזיכיון חזר על ההמלצה בשנת 2018. מאז עברו עוד 4 שנים ואנחנו עומדים באותו מקום, כאשר הזמן משחק לרעת המדינה ומגדיל את הסיכוי שהמדינה ואזרחיה לא יקבלו תמורה ראויה למשאבי הטבע, שהם כזכור, משאב ציבורי.

 

פרסום

לשם כך צוות תום הזיכיון המליץ לחשב הכללי, האחראי על שטר הזיכיון – עד כה לא הוקמו צוותי עבודה אלו והשעון מתקתק לאחור. אני מבקשת שתצא מכאן קריאה לקידום מהיר של הערכות המדינה לתום הזיכיון, ונימנע מקידום פרויקטים ופעילויות בשטח הזיכיון שיסכלו או יפגעו במכרז המתוכנן".

 

המצגת שהוצגה בוועדה – https://did.li/jEG5q

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים