דף הבית / חיסכון במים / בינתיים סוגרים את המים: כך תחסכו במים ותשמרו על גינה מטופחת!

בינתיים סוגרים את המים: כך תחסכו במים ותשמרו על גינה מטופחת!

אינדקס חברות וספקים

לאחרונה עלה לסדר היום הצורך בחיסכון במים לאור רצף של שנים שכונות והיווצרות מחסור במים. יוני אוסרוביץ, אגרונום חברת טוף מרום גולן, המתמחה במצעי קרקע המותאמים לצרכים המשתנים בין גידול לגידול וחיפויים מסביר, כי גם בתקופה בה עלינו לחסוך במים ניתן לשמור על גינה מטופחת.

פרסום

לדבריו של אוסרוביץ: "לצד האפשרות להשתמש בטוף, חלוקי נחל, דשא סינטטי ודקורציה יבשה, יש מגוון רחב של גידולים הנחשבים לחסכוניים במים. כמו כן, באמצעות שימוש במצע קרקע המותאם לצרכי הגידול ומווסט את כמויות המים וטיפול נכון ניתן לחסוך בכמויות המים".

 

פרסום
  • השתמשו בחיפויים ודקורציה יבשה: ניתן לשלב בין גידולים חיים לסינטטיים. חלוקי נחל, טוף בצבעים וגדלים שונים ואביזרים עיצוביים נוספים יקטינו את שטח הגידולים החיים ויצמצמו את כמויות המים להשקיה.
  • שיתלו ממשפחת הצמחים הסוקולנטיים: מדובר במשפחת צמחים בעלי יכולת אגירת מים רבה, כך שבתקופות גשמים הם שומרים על כמויות המים לימים יבשים. בתקופות חום ויובש הסוקולנטיים מצטמקים, אך מתעוררים מיד עם הגשמים. מדובר בצמחים בעלי יכולות הישרדות וחיים ארוכים גם באזורים יבשים ומחסור במים.
  • צרו גינות ירק, גינות של צמחי תבלין שגם יעשירו את המטבח הביתי שלכם וגם נחשבים לגידולים שאינם צריכים כמויות מים גדולות. מדובר בירוקים פורחים וריחניים כגון: לבנדר, מרווה, רוזמרין, רוטה וכדומה. לגינת ירק פורחת וחסכונית במים
  • אם בכל זאת אתם אוהבים פרחים, אז הקפידו על שימוש בזנים שאינם צורכים כמויות מים גדולות. מדובר בפרחים ממשפחת הסביון, גרניום, פורטולקה, אפטניה לבובה, נר לילה ועדעד קנרי.
  • הקפידו על השקיה רק כשהגידולים זקוקים למים. זכרו כי עודף מים עלול לגרום לתמותת הגידול וגם לבזבוז מים שאין לנו. בדקו את מצב האדמה וכל עוד היא לחה אין צורך להשקות. אם האדמה יבשה או על סף יובש השקו אותה לרוויה. איך בודקים את מצב האדמה? הכניסו את האצבע לעומק 4-5 סנטימטרים ותחושו את האדמה.
  • מתי משקים? אם בעבר ההמלצה הייתה להשקות בלילה, מחקרים ובדיקות שבוצעו העלו, כי השעות הטובות ביות להשקיה הינם לפנות בוקר, בסמוך לשעת הזריחה או בשעות הבוקר המוקדמות. השקיה בצורה זו תאפשר לצמח להתמודד עם החום במהלך היום, חלקי הצמח יתייבשו מהר וכך המזיקים לא יצליחו להתבסס על הצמח. זכרו, לחות גבוהה על חלקי הצמח גורמת להתבססות מזיקים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים