דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / התחרות הבינלאומית ל'דייג ספורטיבי' תפתח בחופי איגוד ערים כינרת ותמשך 125 שעות ברציפות ללא הפסקה!
צוותים ישראלים מתאמנים לקראת התחרות הבינלאומית לדייג ספורטיבי

התחרות הבינלאומית ל'דייג ספורטיבי' תפתח בחופי איגוד ערים כינרת ותמשך 125 שעות ברציפות ללא הפסקה!

אינדקס חברות וספקים

התחרות הבינלאומית ל'דייג ספורטיבי' תפתח בחופי איגוד ערים כינרת

פרסום

ותמשך 125 שעות ברציפות ללא הפסקה!

בהשתתפות 21 קבוצות מהארץ והעולם – 13-18.1.2019

 

ביום א' ה- 13.1 תפתח תחרות "דייג ספורטיבי בינלאומי" בכינרת. האירוע מתקיים ביזמת עמותת "ישראפיש" בחופי איגוד ערים כינרת הכינרת. מלבד חווית הדייג באגם הלאומי, התחרות מהווה גם מאבק הישרדותי במשך 125 שעות דייג ברצף, ללא הפסקה, בתנאי קור ולילות באוהל על החוף, במטרה לזכות בגביע הבינלאומי ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים, בתפיסת הקרפיון הגדול ביותר בכינרת, שיא העומד על 17 ק"ג לדג, שנתפס בשנת 2012. יש לציין, כי הדגים נשקלים ומוחזרים כולם למי הכינרת.

 

חובבי דייג מוזמנים להגיע ולהתבונן בתחרות בחופי הכינרת. ברשות הכינרת ותיירות עין גב מברכים על התחרות בעונת החורף, המושכת דייגים מקצוענים וחובבים ובני משפחותיהם להגיע לכינרת. השנה מתקיימת התחרות ממש סביב הכינרת ולא רק בחופים המזרחיים, במזרח הכינרת בחופים: שיזף רותם, גופרה, לבנון, אילון, דוגה ודוגית ובמערב הכינרת בחופים: בריניקי, שחף ושקמים. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת נערכו מבעוד מועד לתחרות והכשירו את החופים בהם מתקיימת התחרות.

 

אנדריי מאזלין, יו"ר עמותת "ישראלפיש" לדייג ספורטיבי בישראל, מארגנת התחרות אומר, כי השנה מתחרות 21 קבוצות מרוסיה, אוקראינה, בלרוס, דרום אפריקה וישראל וכי הוא מקווה תמיד לשבור את השיא של קרפיון במשקל 17 ק"ג, שיא שלא נשבר מאז שנת 2012. עוד מוסיף מאזלין, כי התחרות הבינלאומית שהתקיימה בכינרת בשנה שעברה רשמה הישגים טובים, למרות מזג האוויר הקשה ונתפשו במהלכה מעל טון ומאתיים ק"ג קרפיונים, שכולם שוחררו לכינרת. עוד מציין מאזלין, כי השנה תתחרה שוב קבוצה מצוינת ממג'דל שאמס, הכוללת בעל ואשה, אג'וד ודיאנה אבו סעדה מהכפר מסעדה בגולן ואחיה של האשה וקבוצה חדשה, גם היא מכפר דרוזי בגולן של 3 גברים. בשנים שעברו התחרו יותר נשים, שלא תתחרינה השנה. מאזלין אומר, כי התחרות קשה וכי עמידה איתנה בכל מזג אויר, בתנאי שטח במשך מספר יממות, אינה פשוטה. גם השנה צפוי מזג אויר קר וגשום לאורך התחרות. "מלבד חווית הדייג באגם הלאומי, התחרות מהווה גם מאבק הישרדותי במשך 125 שעות דייג ברצף, ללא הפסקה, בתנאי קור ולילות באוהל על החוף, ללא שינה, במטרה לזכות בגביע הבינלאומי ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים, בתפיסת דג הקרפיון הגדול ביותר בכינרת" אומר מאזלין "הכינרת אגם שאינו קופא לעולם ועל כן מהווה אבן שואבת לדייגים מקצועיים מכל העולם, בעיקר בעונת החורף, הנחשבת לטובה במיוחד לדייג הקרפיונים, המתקרבים לאזור החוף הרדוד להתחמם.

כל צוות בתחרות, מונה בין 2-3 איש, בגילאים שונים, ביניהם: אנשי הייטק, רופאים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד, כשלכולם מחנה משותף, הם "נושמים וחיים דייג". לכל קבוצה חלקת חוף של 100 מ"ר, הנמדדת בקפידה, על פי הוראות התחרות הבינלאומית, על ידי מודד ושופט בינלאומי. על הצוות לשהות בחלקה שנמדדה לאורך כל ימי התחרות ולא לעזוב חלקה זו!. הצוותים מתנהלים במשמרות לאורך שעות היום והלילה, תוך שמירה על שקט כמעט מוחלט, בכדי לא להבריח את הדגים ומבלי לעזוב אפילו לרגע את החכות המצוידות בזמזם המופעל בעת תפיסת דג, תוך שימוש ציוד מקצועי יקר נוסף. הצוותים לנים באוהלים על שפת הכינרת בכל תנאי מזג אוויר ומבשלים לעצמם מזון.

פרסום

 

בתחרות 8 שופטים בעלי רקע מקצועי בינלאומי בתחום הדייג הספורטיבי. השופטים עוברים בין הצוותים, שוקלים ורושמים את משקל הקרפיונים שנתפסו. צלמים מקצועיים נלווים לצוות השופטים, מצלמים ומתעדים כל תפיסה ושקילה. מלבד הפרס האישי על תפיסת הקרפיון הגדול ביותר, מתחרים הצוותים על תפיסת המשקל הרב ביותר של קרפיונים שהוצאו מהכינרת.

אירוע הפתיחה יתקיים ביום ראשון הקרוב, בנמל עין גב וגם סיום התחרות והענקת המדליות והגביעים יתקיימו בתיירות עין גב.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

תגובה אחת

  1. המשקל לא נכון, נתפס דג לפני שנה בינואר קרפיון של קובצה קרפיון הגליל, הם תפסו קרפיון שמשקלו: 17.400.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים