דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / תהל מקבוצת קרדן אן.וי תקים עם שותפה פרויקט בזמביה בכ-640 מיליון שקל

תהל מקבוצת קרדן אן.וי תקים עם שותפה פרויקט בזמביה בכ-640 מיליון שקל

אינדקס חברות וספקים

החברה ושותפתה בפעילות באנגולה ובזמביה חתמו על הסכם עם ממשלת זמביה לפיו יתכננו ויקימו פרויקט חקלאות ומים. עם השלמת הסגירה הפיננסית, יגיע צבר ההזמנות של תהל לשיא

פרסום

קבוצת התשתיות תהל, מקבוצת קרדן אן.וי, ממשיכה להרחיב את פעילותה באפריקה: תהל ושותפתה בפעילות באנגולה ובזמביה, חברת ZRB Consulting Finance & Development Limited, חתמו בסוף השבוע על הסכם עם ממשלת זמביה, לפיו יתכננו ויקימו פרויקט חקלאות ומים, תמורת כ-640 מיליון שקל (כ-176 מיליון דולר), שיחולקו ביניהן בחלקים שווים.

 

ביצוע הפרויקט מותנה בהתקיימות מספר תנאים, שהעיקרי שבהם הוא השלמת סגירה פיננסית לפרויקט על ידי ממשלת זמביה. עם השלמת הסגירה הפיננסית וחתימת הסכם המימון, יצטרף היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט (כאמור, כ- 640 מיליון שקל) לצבר ההזמנות הקיים של קבוצת תהל, העומד על כ- 2.2 מיליארד שקלים, כאשר הפרויקטים הכלולים בו הינם לביצוע מיידי.

 

מהדיווח של קרדן אן.וי לבורסה עולה עוד כי הפרויקט, בשטח של כ-57.5 אלף דונם, צפוי לכלול, בין היתר, מאות חוות משפחתיות וחוות מסחריות למכירה, על בסיס תשתיות חשמל ומים, כבישים וניקוז, מערכות השקיה, חממות ובתי רשת ובתי גידול עופות לביצים. כמו כן יכלול הפרויקט תכנון והקמה של מרכז לוגיסטי, אריזה ושיווק, אחסון תשומות חקלאיות, מרכזי קירור לתוצרת, מכונות חקלאיות ומעבדות. בנוסף, יקימו תהל ו- ZRB מרכז להכשרה מקצועית ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מבנים ומתקני קהילה לחינוך, בריאות, שירותים חברתיים ואחרים. עבודות התכנון וההקמה צפויות להימשך 3 שנים ממועד השלמת התנאים המתלים.

 

הפרויקט שתהל ו- ZRB צפויות להקים בזמביה מבוסס על מודל הכפר החקלאי אותו הקימה תהל באנגולה ושאותו היא מתפעלת יחד עם ZRB. פרויקט קימינה באנגולה ממוקם כ-45 ק"מ מזרחה לעיר הבירה לואנדה ומשתרע על שטח של כ-50 אלף דונמים. הפרויקט כולל 300 משקים פרטיים, אלפי דונמים של גידולים בשטחים פתוחים, חממות ובתי רשת, גידולי עופות, מרכז לוגיסטי וחקלאי ומערך שיווק ומכירה של התוצרת. הפרויקט נמסר לממשלת אנגולה בשנה שעברה ובעקבות זאת חתמו תהל ו-ZRB על חוזה ל-7 שנים לניהול ותפעול היישוב. על פי הסכם התפעול, תהל ו-ZRB זכאיות למלוא התמורה הנובעת ממכירת התוצרת החקלאית של היישוב. ההכנסות לתהל מפרויקט זה מוערכות בכ-370 מיליון דולר בכל תקופת החוזה.

פרסום

 

סער ברכה, מנכ"ל תהל, אמר: "מודל הכפר החקלאי שפיתחה תהל, בשיתוף עם ZRB, הזוכה להצלחה רבה באנגולה ומיושם כעת גם בזמביה, הוא ייחודי ושונה מהמקובל באפריקה: לא עוד פרויקט פרטי המוקם על אדמות שהמדינה נתנה ליזם או משקיע, לביצוע כראות עיניו, אלא פרויקט שמתמקד בראש ובראשונה באוכלוסיה המקומית ובצרכיה הספציפיים.

 

"בחודשים האחרונים ביקרו בכירים בממשלת זמביה, בראשות שרת החקלאות Hon. Ms. Dora Siliya, בפרויקט קימינה באנגולה, על מנת להתרשם מהפרויקט ומתרומתו המשמעותית לכלכלת המדינה ולאוכלוסייתה. ביקורים אלה סללו את הדרך לחתימה על ההסכם עם תהל ו- ZRB בטקס חגיגי במעמד שרת החקלאות, שר האוצר, שרי ממשלה נוספים, מושלים ופקידים בכירים. ההסכם מהווה הבעת אמון נוספת ביכולות של תהל ו- ZRB לתכנן, להקים ולתפעל פרויקטים חקלאיים רחבי היקף באפריקה. אנו סבורים כי מדינות נוספות באפריקה   בוחנות בחיוב את יישום המודל שפיתחה תהל".

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים