דף הבית / מאמרים ומחקרים / תהליך חמצון מתקדם (Advanced Oxidation Processing (AOP

תהליך חמצון מתקדם (Advanced Oxidation Processing (AOP

אינדקס חברות וספקים

פורסם ב-  www.wateronline.com
מאת חברת
10, ספטמבר 2013.

פרסום

תהליך AOP כולל הפקת רדיקל של הידרוקסיל  ושימוש בו לחמצון מזהמים, באוויר ובמים. רדיקל זה נחשב לאחד המחמצנים הזמינים החזקים ביותר ואינו מפיק כל תוצרי-לוואי מזיקים. רדיקלי הידרוקסיל נוצרים בשני אופנים: 1) פירוק מי-חמצן כתוצאה מהקרנת UV המשמשת בתור קוטל חיידקים, או 2) חיבור של אוזון ומים בנוכחות קרינת UV קוטלת חיידקים (אורך גל 254 ננומטר). בתהליך AOP ישמש האופן השני להפקת רדיקלי הידרוקסיל בנוכחות קרינת UV קוטלת חיידקים. מערכת מסוג זה היא קומפקטית ומגלמת תהליך חמצון הרבה יותר ממוקד וקומפקטי, כאשר היא מיושמת בטכנולוגיית טיפול במי‑שפכים, של חברת .

כימיה של אוזון
אוזון הוא תצורת חמצן אנרגטי המכילה שלושה אטומי חמצן במקום שני
האטומים של תצורת החמצן הרגילה, אליה אנו מתכוונים בדרך כלל. אוזון מופיע בטבע אחרי סערת ברקים והוא אחד המחטאים והמחמצנים החזקים והזמינים של "אימא טבע". לאוזון אין תוצרי לוואי וניתן להפיקו באתר בו הוא אמור לשמש.

חמצון
כאשר אוזון יוצר תגובה כימית עם B.O.D.(Biological Oxygen Demand), C.O.D.(chemical oxygen demand), (Fats, Oils, and Greases). F.O.G. ותרכובות הלוגניות, הוא מפחית את כמות המזהמים בתרכובות אינרטיות או בפחמן דו-חמצני  ובמים.
חומרים אינרטיים יכולים להיות: תמלחת (saline), צורן דו-חמצני , או תרכובות אחרות. אוזון מסלק את רוב המתכות הכבדות כגון ברזל, מנגן, אבץ, נחושת וכו,  בתהליך חמצון מתקדם. הוא מפרק תרופות, קוטל בקטריות (E‑coli) ווירוסים כגון שלושת סוגי ההפטיטיס (hepatitis). האוזון גם מחמצן מימן גופריתי  ל:
1) , Sulfur dioxide
2)  , Sulfite
3) , Sulfate 

תהליך חמצון מתקדם (AOP) של H2S הוא התגובה של האוזון בהתחברו אל מימן גופריתי  שממנה נוצרים שלושה חומרים: . מסיבה זו AOP הוא כל כך יעיל לאיכות האוויר ולבקרת ריחות.
AOP או אוזון משולב עם רדיקלי הידרוקסיל (אוזון היברידי), הם פי 200-100 יעילים יותר כאשר הם מוזרקים ישירות אל עמודת המים בה מופק מימן גופריתי . הזמן העובר עד שהאוזון המשולב מאבד מחצית מעוצמתו הוא עד 15 דקות.

רוב האוזון, מתוקף מבנהו הכימי, לא מגיע למקור המימן הגופריתי. האופן שבו האוזון מגיב בתהליך, אינו יעיל בהכחדת  מקור הבעיה, ולעתים קרובות  יוצר בעיה חמורה בהרבה, קורוזיה. האוזון מתפרק באופן הגורם לתגובה רק עם גז  הנפלט החוצה מעמודת המים. כדי להיפטר מגז   באופן יעיל יש צורך להזריק את האוזון ישירות אל תוך עמודת המים ממנה נובע ה-.

השיטה היעילה והמשפיעה ביותר, להזרקת אוזון או חמצן מרוכז אל עמודת הנוזל, מצריכה שילוב ייחודי של פיעפוע בועות (bubble diffusion) גסות ועדינות, אותן משחררים בחלל סגור או לכלי תחת לחץ מינימאלי (גדול מ-2.5 P.S.I). אוויר תחת לחץ יוצר חום, והחום יכול להוריד את מעבר האוזון עד כדי 80%. דבר זה יכול להיות מושג בקלות ע"י מפוח אוויר מתחדש (regenerative air blower) הפועל בלחץ נמוך וספיקת אוויר גבוהה.

שילוב אוזון ו-AOP
אוזון, הנוצר בוואקום אולטרא סגול או ע"י מחוללי אוזון פורקי קורונה  (Corona Discharge), נחשף לקרינת אור UV היוצרת רדיקל הידרוקסיל (OH).
רדיקלי הידרוקסיל הם מחמצנים חזקים ורבי-עוצמה, אפילו יותר מאשר האוזון עצמו. השילוב של אוזון עם רדיקלי הידרוקסיל יוצר את אחד המוצרים המחמצנים החזקים ביותר שיכול להפחית משמעותית את העומס האורגני וכמות המיקרואורגניזמים במי שפכים.

תהליך האוזון ההיברידי (המוגן בפטנט) מאפשר לנו:
1) להפחית את כמות האוזון הנדרשת בדרך כלל.
2) לשפר את זמן התגובה באופן ניכר ביותר – פי 200.
3) להתייחס ליישומים מורכבים רבים נוספים ולפרויקטים גדולים של טיהור שפכים, מסחריים, תעשייתיים ועירוניים.

פרסום

AOP, בשילוב עם טכנולוגית ההזנה של חברת ,המוגנת בפטנט, יכול כעת לשמש בקני-מידה שונים לטיפול במגוון יישומי טיהור קשים , בהקשרים של טיפול במי-שפכים ובעיות סביבתיות, שקודם היו בלתי ניתנים לטיפול.

טכנולוגית אוזון משולב (Hybrid Ozone Technology)
שלא כמו נורות UV רגילות המשמשות להפקת אוזון, נורת UV היברידית, המוגנת בפטנט, משולבת עם שדה אלקטרומגנטי רב-עוצמה. שפופרות אלה פועלות היטב בדרך כלל במשך 15 – 20,000 שעות וניתנות להחלפה בקלות.
טכנולוגית אוזון משולבת משתמשת בשפופרת אוזון VUV משופרת בתור אלקטרודת קורונה. הדבר מושג ע"י מיקום סליל מתח גבוה סביב השפופרת כדי להפיק שדה אלקטרומגנטי רב-עוצמה. התוצאות הן מחולל אוזון המפיק אוזון, בטכנולוגיה של פריקת קורונה ואור, בעל אנרגיה גבוהה.
צירוף ייחודי זה מפיק אוזון טהור בנוסף לזירוז תהליך החמצון המתקדם (AOP), ומוסיף עוד נדבך ליעילות במונחי חמצון, טיהור ותברואה.
מערכת האוזון המשולב, המוגנת בפטנט, מפיקה אוזון טהור ללא כל תרכובות חנקתיות רעילות, כמו אלה שניתן למצוא במחוללי אוזון ע"י מערכות אחרות לפריקת קורונה. התפוקה קבועה ואינה מושפעת לרעה משינויי טמפרטורה או לחות, כפי שקורה בטכנולוגיה של מחוללי פריקת קורונה רגילים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים