דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / שבע חברות ניגשו למכרז להקמת מתקן ההתפלה שורק 2

שבע חברות ניגשו למכרז להקמת מתקן ההתפלה שורק 2

אינדקס חברות וספקים

הקבוצות שניגשו למכרז הן IDE, בניפרד את האצ'יסון ו-GES הישראליות. PMEC הסינית, SUEZהצרפתית. החברה הספרדית Acciona הגישה שתי הצעות נפרדות עם החברות אלייד ועם WPIהישראליות.

פרסום

הפרויקט משותף למשרדי האוצר, האנרגיה ורשות המים, והוא מבוצע בשיטת PPP, בה היזם הנבחר יהיה אחראי לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של המתקן, לתקופה בת 25 שנה. המתקן עתיד לייצר כ-200 מיליון קוב מים בשנה, ויביא את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית בישראל כל שנה.

ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת פרויקטי PPP ותשתיות באגף החשב הכללי במשרד האוצר, תבחן את ההצעות ולאחר מכן תכריז על המועמדים שעמדו בתנאי הסף. תנאים אלו כוללים ניסיון בהקמה, תפעול ותחזוקה של מתקני התפלה וכן איתנות פיננסית. מתמודדים אשר יעמדו בתנאי הסף יוזמנו ע"י ועדת המכרזים להגיש הצעה למכרז.

החשב הכללי רוני חזקיהו: "המתקן החדש, הצפוי להיות הגדול בעולם מסוגו, יגדיל את תפוקת המים המותפלים בישראל בכ-25% ועל ידי כך יסייע למשק המים בהתמודדות עם ההרעה המתמשכת במצב מקורות המים הטבעיים של המדינה. אגף החשב הכללי, ביחד עם אגפי האוצר המקבילים ומשרדי הממשלה השותפים, ממשיך לפעול לקידום פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי במסגרת תכנית תשתיות 2030".

פרסום

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים: "המכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק, הינו המהלך הראשון והמיידי לעמידה ביעדי הממשלה להגדלת היקף ההתפלה. לפני מספר חודשים אישרה הממשלה את הצעתו של שר האנרגיה להתמודדות עם תקופות הבצורת הממושכות אותן חווה משק המים הישראלי. המתקן הנוכחי, יחד עם המתקן הצפוי להיות מוקם בגליל המערבי, יגדיל באופן משמעותי את היקף המים המותפלים ויסייע להבטחת אספקת מים סדירה ואיכותית לכל אזרחי ישראל".

גיורא שחם, מנכ"ל רשות המים: "תוכנית הפיתוח מתבססת על הצורך הרצוף להגדיל את כמויות המים בישראל עקב הגידול המתמיד באוכלוסייה מצד אחד ושינויי האקלים מצד שני, שגורמים להתמעטות מקורות המים הטבעיים באזורנו. רשות המים, יחד עם משרד האוצר ומשרד האנרגיה פועלים בתאום ובשיתוף פעולה מלא לקיצור לוחות הזמנים בהליכי המכרז מבלי להתפשר על איכות הפרויקט".

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

תגובה אחת

  1. אני מחפש את הפרטים (טלפון) של שני החברות WPI ו אלייד הישראליות .

    תוכלו בבקשה לעזור לי ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים