דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / רשות המים בוועדת המדע: "שנת בצורת נוספת תגרום לשיבושים באספקת המים לבתים"

רשות המים בוועדת המדע: "שנת בצורת נוספת תגרום לשיבושים באספקת המים לבתים"

אינדקס חברות וספקים

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "לצד ההסברה לחיסכון במים שמעבירה מסר ערכי וחשוב של אחריות קולקטיבית, יש צורך בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים בהקדם"

פרסום

  ועדת המדע והטכנולוגיה דנה היום (שלישי) בקידום אמצעים טכנולוגיים לחסכון במים במרחב הפרטי והציבורי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב אמר בפתח הישיבה: "המצב הקשה כפי שעולה בנתונים שקיבלתי מרשות המים, אמורים להדאיג את כולנו בעתיד משק המים. חלילה לנו מלהגיע למצבי חירום שיצטרכו לצמצם במים לדברים בסיסים וחיוניים. פרט לתפילות לגשם, אין לנו יכולת לשנות את המשאב היקר הזה. החכמה היא למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו לאגור מים או לחילופין לצמצם מים בהוצאות הקיימות. בעולם יש שימוש טכנולוגי משולב בכל משק המים שמצליח ביותר. ועדת המדע והטכנולוגיה תלווה מעתה את הנושא מתוך מטרה לראות כיצד דברים כאלו קורים בצורה נכונה בקרוב גם במדינת ישראל"

יו"ר הוועדה הוסיף כי הוא מברך את רשות המים על המאמצים בקמפיין לאזרחים לחסוך במים, "נושא ההסברה הוא דבר חשוב שמעביר גם מסר ערכי של אחריות קולקטיבית, אך לצד זה יש לנו צורך בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים. כנגד כל תופעה בעייתית, יש לנו דבר טוב כנגד. עלינו לגייס את החדשנות לנושא זה ולהציל את משק המים".

תמי שור, סמנכ"לית ברשות המים הציגה בוועדה מצגת ובה תוצאות המאמצים בקריאה לציבור לחסוך במים וכן אמצעים טכנולוגיים שיועילו לחסוך במים. לדברי שור, "כמעט כל תוספות המים שיש בישראל, מגיעות ממערכת ההתפלה. החשש המרכזי שלנו היא שנת 2019 שתבוא תהיה שנת בצורת שישית במספר ובמקומות מסוימים יכולים להיות שיבושים באספקת המים". בדבריה הציגה שור את הפתרונות שיסייעו להתמודד בחיסכון במים דוגמת מערכות מחשוב לגינון ציבורי, בקרות השקיה ואביזרי חסכמים שיותקנו במוסדות ציבור.

עודד פרוכטמן, מנכ"ל אקווריוס ספקטרום לניטור רשתות ומים סיפר בדיון כי הודות לשיתוף פעולה עם מערכת הגיחון בירושלים, רק בשנה שעברה נחסך לעיר ירושלים 20% מים. לדבריו, הפתרון טמון באפשרות לאתר נזילות קטנות שסמויות מהעין בצורה מהירה. "הטכנולוגיה שבידינו" סיפר עודד, "היא בשני סנסורים שפוזרו על יד צינורות המים ואלו מזהים רעש חריג שמפנה אותנו לחפור מידית בנקודת הנזילה. יש צורך לעודד תאגידי מים לצרוך דברים כאלו".

יאיר מזרחי, מנכ"ל המוינסמרט סיפר על אפליקציה בעלת טכנולוגיה לסגור מרחוק את כל מה שמוציא מים בבית ובבניין, "בכמה מאות שקלים, אפשר להציל המון במשק המים כאשר בזיהוי קטן כבר נסגר גם השיבר הראשי".

פרופ' ערן פרידלר מהקואליציה למחזור מים אפורים אמר בוועדה: "כבר היום יש עודפי קולחים. עובדות שהעלנו הראו כי רק אם ימחזרו מים נוכל להתמודד עם גידול האוכלוסייה שהולך להכפיל את עצמו".

פרסום

מכבי קרסו, חבר אותה קואליציה: "אחרי כל הדיבורים, לא צריך לעשות הרבה אלא רק להחליט שאנשים כאלו שהחליטו למחזר מים אפורים – הם לא עבריינים. כשזה יהיה מוסדר ומפוקח, כבר הדברים ייפתרו. זה לא עולה למדינת ישראל ולו אגורה אחת".

תמי שור מרשות המים הגיבה שאין לרשות כל התנגדות לנושא וזהו רק עניין של משרד הבריאות. "מדינת ישראל הלכה כרגע לפתרון אחר. יש לנו למצות מאגרים אחרים ומים אפורים זה לא מה שנצרך עכשיו ברמה הלאומית".

חברת הוועדה ויו"ר שדולת המים בכנסת, חה"כ יעל כהן פארן חתמה את הדיון בקריאה להמשיך לדון בנושא ולמצותו על מנת שיתחילו עם המעט כלים שיש לשמור על משק המים בישראל.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים