דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / צפו: כיצד מחברים את הערבה התיכונה למערכת המים הארצית?

צפו: כיצד מחברים את הערבה התיכונה למערכת המים הארצית?

אינדקס חברות וספקים

חברת מקורות אחראית לחיבור בין מתקני ההתפלה והקידוחים במישור החוף לבין אחרוני הישובים באזור ים המלח והערבה התיכונה ■ הצצה לפרויקט הכולל קידוח והנחת קו בעלות של כחצי מיליארד שקל תוך שמירה על הטבע

פרסום

*** הכתבה בשיתוף מקורות

מערכת אספקת המים בערבה התיכונה וים המלח היא עצמאית לחלוטין. עד היום התבססו הישובים באזור על מתפילים קטנים וקידוחים מקומיים מליחים, חיבורם למערכת המים הארצית יביא מהפך ביכולת אספקת המים אליהם.

אורי עופר, מהנדס אספקת מים, יא"מ (יחידת אספקת מים) נגב מרכזי במקורות, מספר על הפרויקט: "הנחנו 2 קווים בקוטר של 20 צול וקטע קטן של 16 צול, שמאפשר הזרמת מים לערבה התיכונה ממתפיל באזור מישור החוף, עד לאחרוני היישובים הנמצאים בערבה התיכונה. מדובר בקו שיאפשר הזרמת מים באמינות גבוהה, באיכות גבוהה, וללא הפרעות.

"לאורך הביצוע התמודדנו עם אתגרים כגון עבודה בתוך שמורת טבע בתיאום מלא עם רשות שמורות הטבע וליווי צמוד שלהם, וביצענו שיקום נופי כך שלא ניתן לראות שהונח שם קו. כמו כן, תוואי הקו הוא לאורך מצוק עמיעז עם הבדלי גובה של 400 מטרים, לאורך 2 קילומטרים, מה שהקשה על הפעילות".

המשמעות של הפרויקט השאפתני היא, שבתוך חמש שנים מהיום, יהיה קו צינור רציף המחבר בין מתקני ההתפלה והקידוחים במישור החוף של מדינת ישראל ועד לאחרוני הישובים באזור ים המלח והערבה התיכונה.

פרסום

זאת ועוד, על מנת להתמודד עם לחצי המים הגבוהים שנובעים מנפילת המים של כמעט 1000 מטרים, הקימה מקורות מערכת ייחודית של אביזרים הידראוליים מתקדמים, אשר נותנים מענה לתחום הספיקות (כמויות המים המסופקות בפרק זמן נתון) והפרשי הלחצים בין הצינור, שמוביל את המים מהמדבר לקו שמוביל את המים לישובים החקלאים באזור.

הפרויקט גם יאפשר הכפלת מספר המלונות בים המלח והגדלה משמעותית של כמות ומגוון הגידולים באזור. עלותו עומדת על כחצי מיליארד שקל והנחתו צפויה, כאמור, להסתיים בתוך חמש שנים.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים