דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / פרופ' אורי שמיר מונה לנשיא תערוכת "קלינטק 2018"

פרופ' אורי שמיר מונה לנשיא תערוכת "קלינטק 2018"

אינדקס חברות וספקים

פרופ' אורי שמיר מונה לנשיא תערוכת "קלינטק 2018" – התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות מים, אנרגיה מתחדשת, מיחזור, בניה ירוקה ואיכות סביבה, שתתקיים זו השנה ה- 22 בתאריכים 26-27 ביוני בגני התערוכה תל אביב.

פרסום

פרופסור שמיר סיים בהצטיינות לימודי הנדסה אזרחית (הידראוליקה) בטכניון’ ואת לימודי הדוקטורט עשה במסגרת המחלקה להנדסה אזרחית, מחלקת הידרודינמיקה ומשאבי מים ב- MIT.

מאז שנת 1967 משמש כמרצה בכיר בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון, ובמקביל לימד באוניברסיטאות בולטות בצפון אמריקה. משנת 2004 מכהן אורי שמיר כפרופסור אמריטוס בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. תחום התמחותו של פרופ' שמיר הוא תכנון ותפעול של מערכות משאבי מים, תוך שימוש במתודולוגיות של מודלים, סימולציה ואופטימיזציה.

 

פרופ' שמיר מציין כאתגרים הדחופים ביותר לטיפול במשק המים הישראלי 2018 את מצוקת המים באגן הכינרת, ואת הצורך בהגברת התפוקה במתקני ההתפלה הנוכחים והקמה של מתקנים נוספים. "מכיוון שהקמת המתקנים אורכת זמן והם מתחרים על המקום בחוף עם תשתיות אחרות – יש לגשת לעניין הזה בדחיפות, אחרת אנחנו שוב נגיע למצב של מצוקת מים במדינת ישראל", הוא מתריע.

פרופ אורי שמיר

לגבי תערוכת "קלינטק 2018", אומר פרופ' שמיר: "בתערוכה יינתן דגש לתרומתן של הטכנולוגיות למודל של שימוש יעיל ורציונלי באנרגיות מתחדשות ובמים. ניתן יהיה לסייר בין המציגים התערוכה ולהתרשם מהטכנולוגיות שמסייעות לכך בכל המגזרים, מן הביתי ועד לחקלאות ולתעשייה. ישראל היא אוצר בלום של פיתוח ושימוש בטכנולוגיות, והן מנוצלות באופן המוצלח ביותר לשימוש מושכל, יעיל ורציונלי במשאבי הטבע שלנו".

 

פרסום

בין התפקידים בהם כיהן פרופ' שמיר במהלך השנים: נשיא האיגוד הישראלי למשאבי מים, חבר האגודה הבינלאומית למדעי ההידרולוגיה, סגן נשיא ונשיא האיגוד הבינלאומי לגיאודזיה וגיאופיזיקה וחבר הוועד המנהל של המועצה הבינלאומית למדע. פרופ' שמיר כיהן כיועץ של רשויות מקומיות, עירוניות, אזוריות וארציות בתחום המים, וכן של חברות בינלאומיות. שימש כיועץ לחברת "מקורות" בשנים 1967-1992, ומאז 1992 משמש יועץ לרשות המים. כמו כן היה חבר בצוות הישראלי למשא ומתן עם המדינות השכנות בנושא המים. ב-2012 היה שותף להכנת תכנית האב למשק המים בישראל.

פרופ' אורי שמיר זכה בפרסים ואותות רבים במהלך הקריירה שלו, ופרסם ספרים ומאמרים בכתבי עת מדעיים מובילים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים