דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / מיליוני יורו במענקים לחברות ישראליות בתחום המים והסביבה

מיליוני יורו במענקים לחברות ישראליות בתחום המים והסביבה

אינדקס חברות וספקים

בתכנית הפיתוח והסיוע של האיחוד האירופי

פרסום

תכנית הפיתוח והסיוע של האיחוד האירופי מציעה מענקים של עד 2 מיליון יורו לחברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות ואמצעים חדשים בתחום תכנון מערכות מתקדמות בתחומי משק המים, הגנת הסביבה וחקלאות מזון. חברות ישראליות שישתתפו בכנס האיגוד הישראלי למים, המתקיים ב- 23.5.16 במרכז הירידים בתל אביב, במעמד שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג-אנדרסן ושר התשתיות הלאומיות יובל שטייניץ, יזכו לחשיפה בפני דיפלומטים, מומחים, אנשי מקצוע ואנשי עסקים. נציגי האיחוד האירופי ינהלו שני מושבים במסגרת הכנס, שיעסקו בשיתופי פעולה בינלאומיים ובאתגרים סביבתיים וחברתיים, בשיתוף עם נציגי ISERD  – המינהלת הישראלית למו"פ אירופאי המשותפת למשרד הכלכלה ולמשרד למדע וטכנולוגיה ואנשי מחקר ואקדמיה.

תכנית המענקים הורייזן 2020 של האיחוד האירופי מנהלת תקציב בהיקף של 77 מיליארד יורו המחולק בין חברות מכלל המדינות החברות באיחוד וישראל ביניהן, עבור פרויקטים בתחומים שונים כגון קלינטק, אגריטק, אנרגיות מתחדשות, רפואה, שיפור איכות החיים ועוד. כיום עומד מספר החברות הישראליות המשתתפות בתכנית המענקים על למעלה מחמש מאות, כאשר הקריטריונים המרכזיים לזכייה במענק הם תועלת הפיתוח לחברה המפתחת והתועלת שהוא מביא לחברה האנושית.

נציגי משלחת האיחוד האירופי וכן מומחי מים מירדן ייקחו חלק במושבי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי למים, שיעסקו בשיתוף פעולה בינ"ל בתחום המים, בין היתר גם עם ירדן והרשות הפלסטינית.

אברהם ישראלי, יו"ר האיגוד הישראלי למים: "מדובר באחת מתכניות המימון הטובות ביותר שקיימות היום, עבור חברות ישראליות, עם מענקים שיכולים להגיע גם ל- 2 מיליון יורו לחברה. בשונה מתכניות אחרות, כמו המדען הראשי, או מהכנסת משקיע לחברה, בתכנית הפיתוח של האיחוד האירופי החברות אינן נדרשות להשיב את המענק או חלקים ממנו, אינן מוותרות על אקוויטי בתהליך וזוכות לחופש מלא בפיתוח. תחום המים והסביבה הוא אחד התחומים החשובים ביותר בתכנית זו ומושם עליו דגש משמעותי כיום, הבא לידי ביטוי בין היתר גם בהיקף המענקים שמוקצבים לחברות הישראליות. השנה אנו מציעים לחברות וחוקרים העוסקים בתחום לקחת חלק בכנס השנתי של האיגוד ולהציג את עבודתם לנציגי האיחוד האירופי שישתתפו ואף ינהלו חלק מהמושבים בכנס".

פרסום

אחת הדוגמאות לחברה שנכנסה לתכנית המענקים היא "יודפת מהנדסים", העוסקת בהנדסה סביבתית, אזרחית וחקלאית ובפיתוח שיטות מתקדמות לתכנון מערכות מים ומנהלת פרויקטים בארץ ובחול, שקבלה מענק עבור מחקר בתחום הפרדת 2 CO ע”י ממברנות סלקטיביות מגזי פליטה Nanoglowa והפרדת מים מגזי פליטה Capwa. מנכ"ל החברה, דני שרבן: "שום קרן הון סיכון שפגשנו עד היום, לא הצליחה להשתוות לתנאים בהם עבדנו עם האיחוד האירופי. המענקים הכספיים הם בהיקף משמעותי מאוד, הם מענקים מלאים ולא הלוואה והם אינם כרוכים בשום אילוץ לשותפות ארוכת טווח.

יודפת מהנדסים מציינת בימים אלו, 10 שנים של השתתפות פעילה ב- 3 התכניות האחרונות של האיחוד האירופי מס' 6, מס' 7 והתכנית הנוכחית, השמינית, Horizon 2020. מבחינה עסקית הפרויקטים הוסיפו לחברה הכנסה משמעותית, פרויקטים עם תזרים חיובי ורמת הגינות גבוהה של תשלומים,  ידע רב בתחומי עיסוק שלא עסקנו בהם לפני 10 שנים ופעילות חדשה גם בתחומים שהחברה כן עסקה בהם תמיד, קשרים עסקיים ומקצועיים רבים והזדמנויות עסקיות רבות- הן באירופה והן בקנדה וארה"ב.

יודפת מהנדסים הפכה לגורם תכנון, ביצוע ואינטגרציה בינלאומי, במסגרת פרויקטים של יישום טכנולוגיה של ממברנות סלקטיביות ל- CO2  וכיום היא נמצאת בעמדה בה היא נהנית מעניין מקצועי רב".

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים