דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "שטייניץ דואג ליציבות רגולטורית רק לטייקוני הגז"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "שטייניץ דואג ליציבות רגולטורית רק לטייקוני הגז"

אינדקס חברות וספקים

"היחידים שירוויחו מהלאמת מפעלי המים הם ועד העובדים של מקורות. עוד ג'ובים למקורבים, עוד פקחים, עוד בירוקרטים ואוכלי חינם"

פרסום
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את שר האנרגיה, יובל שטייניץ. מאיר, שדיבר בועידת הקלינטק ה-21 בתל-אביב התבקש לדבר על 'עצמאות אנרגטית בקיבוצים' ואמר: " התנועה הקיבוצית, מראשית ימיה ועד היום היא, בהגדרה, חברה יזמית שנשענת על יכולות פנימיות לפיתוח, בניה ויצירה, אבל ככל שזה תלוי בשר האנרגיה, יובל שטיניץ, אין לאזרחי ישראל בכלל ולחברי הקיבוצים, בפרט, על מה או על מי לסמוך. מסתבר כי רק אם אתה טייקון גוי, "נובל אנרג'י" למשל, יש לך סיכוי לזכות ביציבות רגולטורית. אם ללמוד מניסיון העבר הקרוב, לא ייקח הרבה זמן עד שהעצמאות אנרגטית בקיבוצים תולאם על ידי המדינה, למשל, בטענה שאור השמש הוא משאב לאומי".
מאיר הדגיש: "שטייניץ הליכודניק הפך לקומוניסט – אתה מגדל את הפרה והיא שייכת לממשלה", והוסיף: "יובל שטייניץ שהניף את הדגל של בעלות חברות הגז על המצבורים אותם הן מצאו, הוא אבי החוק אשר הלאים את מפעלי המים הפרטיים".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית הוסיף:"השיטה ברורה – 'הממלכה' לא משקיעה שקל, אבל כשתבוא ההצלחה, היא תגרוף את ההצלחה. אנחנו ניזום, אנחנו נשקיע והם ילאימו. כי זו השיטה החדשה של הניאו קפיטליזם הישראלי – לעודד יזמויות ולגנוב את ההצלחה.
ניר מאיר התייחס לתיקון 27 לחוק המים שעבר לאחרונה ואמר: "מה שהכי גרוע בהלאמת המים האחרונה – הוא כי אין מרוויחים רק מפסידים. סליחה, יש מרוויחים, אבל הם לא חקלאים, גם לא החקלאים המושבניקים. אני מקווה שדוד אמסלם או מי שסיפר לו את זה שומע את האמת.
היחידים שירוויחו מהלאמת מפעלי המים הם ועד העובדים של מקורות. עוד ג'ובים למקורבים, עוד פקחים, עוד בירוקרטים ואוכלי חינם. 40 עובדים מיותרים, בארבעים טנדרים מיותרים וחדשים, על חשבון משלם אגודות המים, ינהלו פיקוח על מתקנים שנבנו תוכננו, שודרגו ותוחזקו ע"י האגודות החקלאיות של הקיבוצים. כנראה שאת השר שטייניץ לא מעניינת יעילות אנרגטית (להפך), כל מה שמעניין אותו זה לדאוג לעוד וועד עובדים של עוד חברה ממשלתית שיש בה עוד מתפקדים. אולי השר שטייניץ רוצה לרוץ בכלל לראשות ההסתדרות? רוץ יובל, רוץ! אם אינך יכול לעזור, לפחות אל תפריע, ואת מה שלא שלך, אל תחמוד ואל תיקח. תן לנו להמשיך לפתח עצמאות אנרגטית בפרפריה, ביציבות רגולטורית".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית סיכם: "נהוג לומר במחוזותינו, כי הזורעים ברינה בדמעה יקצורו. ובכן בממשלת ישראל אומרים ליזמים,אתם תיזמו ברינה, אנחנו נלאים בלי שום בעיה. או במילים אחרות, מה ששלנו שלנו, מה ששלכם – גם שלנו. וזו הדרך הבטוחה לחסל את היזמות הישראלית בכלל והקיבוצית בפרט".

פרסום
לצפייה בדבריו של ניר מאיר 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים