דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / מבקר המדינה: לבחון את הכדאיות של חלק מתאגידי המים

מבקר המדינה: לבחון את הכדאיות של חלק מתאגידי המים

אינדקס חברות וספקים

על פי הדו"ח, ההתקשרות עם הקבלנים בר"ג הוארכה מפעם לפעם, בלא מכרז; בקריית ביאליק נמצא קבל שהחליף מדי מים לכאורה ללא מכרז; בלוד העסיקו יועץ שנהנה משכר טרחה של מאות אלפי שקלים מבלי שוועדת המכרזים יודעת מזה ובנצרת הועסקו קבלנים בהיקפים של מיליוני שקלים לכאורה ללא מכרז

פרסום

"נוכח ממצאי דו"ח זה בדבר היקפי ההתקשרויות והכשלים בביצוען ראוי כי המחוקק יבחן את הכדאיות של ריבוי התאגידים הקיים, שכן ביזור כאמור עלול לגרום, בין היתר, לאבדן היתרון לגודל במסגרת תהליכי ההתקשרות, ולפיכך לעלויות עודפות" – כך כותב מבקר המדינה יוסף שפירא, בפרק שעוסק בעבודת רשות המים וחלק מהתאגידים שמשרתים עשרות אלפי אזרחים בישראל.

הביקורת של שפירא נערכה בחודשים יוני 2015 עד פברואר 2016 אז נבחנו התקשרויות של כמה תאגידי המים עם ספקים ונותני שירותים, ולהתנהלות ועדות המכרזים שלהם. הביקורת נעשתה בתאגידי המים מעיינות זיו (המספק מים למעלות תרשיחא, לשלומי, לכפר ורדים ולכסרא סמיע); הרי נצרת (המספק מים לנצרת, ליפיע, לעילוט, לאיכסאל ולריינה); מי ביאליק (שמספק מים לקריית ביאליק); מי רמת גן (שמספק מים לרמת גן); מי לוד (שמספק מים ללוד) ומיתב (המספק מים לפתח תקווה, אלעד וכפר ברא).

לפי מבקר המדינה, "התאגידים אינם מקפידים על קיום הוראות חוק חובת המכרזים, תקנותיו ונוהליהם הפנימיים במסגרת התקשרותם עם קבלנים אלו, וכי ועדות המכרזים של התאגידים שנבדקו אינן מקיימות פיקוח ובקרה נאותים על התקשרויות התאגידים בהם הן פועלות".

פרסום

להמשך המאמר

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים