דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / ישראל וארה"ב מודיעות על העמקת שיתוף פעולה בתחום איכות הסביבה והחדשנות הסביבתית

ישראל וארה"ב מודיעות על העמקת שיתוף פעולה בתחום איכות הסביבה והחדשנות הסביבתית

אינדקס חברות וספקים

כעדות נוספת לקשרים ההדוקים עם ארה"ב, המשרד להגנת הסביבה וסוכנות הסביבה של ארה"ב (EPA), חתמו  על מזכר הבנות לשיתוף פעולה. מדובר בפעם השלישית שבה נחתם הסכם מסוג זה, והמזכר החדש מחליף מסמך דומה שתוקפו פג בסוף 2017.

פרסום

בטקס שהתקיים בוושינגטון, ארה"ב, חתמו מנהל ה-EPA בפועל אנדרו ווילר ושגריר ישראל רון דרמר, על מזכר הבנות שמסדיר עבודה משותפת במגוון תחומי סביבה, בהם שיקום קרקעות מזוהמות, היבטים סביבתיים של ניהול משאבי מים, ניהול פסולת, חדשנות טכנולוגית בתחום הסביבה, בריאות וסביבה, איכות אוויר ומוכנות לחירום.

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "העמקת הקשר בתחום הסביבה עם שותפתנו האסטרטגית ארה"ב, וחידוש מזכר ההבנות עמה, יאפשרו לשני הצדדים לאחד כוחות במאבק בזיהומים ומפגעים סביבתיים. אני בטוח שהחיבור בין הניסיון והמומחיות הנרחבים של ה-EPA והידע הייחודי והחדשנות שקיימים בישראל, יפיק תועלת מעשית בתחומים חיוניים לשני הצדדים כמו ניהול משאבי מים, היערכות לאירועי חירום סביבתיים ועוד. נתחיל ביישום המזכר באמצעות פרויקטים משותפים כבר בזמן הקרוב".

בנוסף להרחבת שיתוף הפעולה הדו-צדדי (בילטראלי) בין המדינות, מזכר ההבנות מתייחס גם לקידום יוזמות אזוריות ורב-צדדיות (מולטי-לטראליות) בתחום הסביבה בהובלת שני הצדדים.

בשבוע הבא (22.10) ייפגשו בירושלים נציגים בכירים מהמשרד להגנת הסביבה וה-EPA על מנת לסכם אודות תכנית פעולה לשיתוף פעולה קונקרטי בעתיד הקרוב בתחומים הכלולים במזכר ההבנות, בשיתוף גופים נוספים ובהם רשות החדשנות ומשרד הבריאות.

פרסום

המטרה היא לקדם שיתוף פעולה ברמה הממשלתית וכן בין גורמים עסקיים משתי המדינות. המפגש יתקיים במסגרת כינוס ה-Joint Environmental Development Group (JEDG), הפורום הבכיר ביותר לדיאלוג כלכלי בין ישראל וארה"ב בראשות שרי האוצר של שתי המדינות, כחלון ומנוצ'ין.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים