דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / "ישראל היא היחידה באזור שהמים זורמים בברזייה תמיד. יש לנו מומחיות במים לחקלאות, בחקלאות מדברית ובהתפלה. הטכנולוגיה, עם כל הסכנות הגלומות בה, היא נכס עבורנו"
בוגי יעלון צלם ניב קנטור

"ישראל היא היחידה באזור שהמים זורמים בברזייה תמיד. יש לנו מומחיות במים לחקלאות, בחקלאות מדברית ובהתפלה. הטכנולוגיה, עם כל הסכנות הגלומות בה, היא נכס עבורנו"

אינדקס חברות וספקים

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר רב אלוף במיל' משה (בוגי) יעלון :

פרסום

"ישראל הפכה למעצמה, לא רק ביטחונית, ורבים משחרים לפתחנו. ישראל היא היחידה באזור שהמים זורמים בברזייה תמיד. יש לנו מומחיות במים לחקלאות, בחקלאות מדברית ובהתפלה. הטכנולוגיה, עם כל הסכנות הגלומות בה, היא נכס עבורנו"

את הדברים אמר בפסגה הדיגיטלית השנתית D4G Digital For Growth 2018  שקיימה הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל אמש (7/11 ) בראשל"צ. האירוע, בהפקת קבוצת "אנשים ומחשבים", הפגיש כ- 1,000 מקצוענים בתחום ה-IT.

"אחד ההיבטים הבולטים בחיינו במאה ה-21 הוא שהדבר הקבוע ביותר הוא השינוי. העובדה שהשכלנו לקחת את הטכנולוגיה ולהפכה לנכס כלכלי-מדיני, היא מאד חשובה", כך אמר משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר. יעלון דיבר בסיום הכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל שנערך אתמול (7/11) במתחם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות כאלף מקצועני IT, הנחו זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל, ומוטי סדובסקי, מנהל מכירות אזורי, אינפורמטיקה.  "דוגמה לשינוי", אמר יעלון, "היא שכשנכנסתי ב-1995 לתפקיד ראש אמ"ן, קיבלתי תיקים על מנהיגי האזור. כשסיימתי את תפקידי ב-1998, התיקים היו אותם תיקים, על אותם מנהיגים, אולי בתוספת כמה דפים. כיום, אנשי המודיעין נדרשים לפתוח תיק חדש מדי שבוע, כי המזרח התיכון נמצא בתהליך התפרקות. מי שחושב שהסיפור בסוריה נגמר – טועה. סוריה לא תהיה יציבה הרבה שנים". "נשאלת השאלה", אמר, "איך על ישראל, שהיא וילה בג'ונגל, לנהוג, כדי להתקדם תוך שמירה על ביטחונה וכלכלתה. מה שקורה בעשור האחרון, התפרקות מדינות הלאום המלאכותיות שהוקמו לאחר מלחמת העולם הראשונה – הוא באחריות חלקית של המערב. המערב מנסה לקחת את ערכיו ולהשליך אותם על המזרח התיכון, ובלא הצלחה", אמר יעלון, "חברה שלא מקדשת חיי אדם, לא ניתן לדבר אתה על סובלנות וזכויות אדם. צריך ללמוד את ההוויה באזור, וזה לא קורה מכמה סיבות: בורות, נאיביות, נטייה אחר משאלות לב והתנשאות". "ישראל", ציין יעלון, "קבלה כמה החלטות חכמות: לא להתערב בסכסוכים פנימיים, ולהציב קווים אדומים. כיום המאבק על עתידה של סוריה והמאבק בנוכחות האירנית שם מאיימים עלינו. נדרשת מדיניות של כמה שפחות לדבר ולפעול עם הנבוט כשצריך. במזרח התיכון – בלא נבוט עבה ואפקטיבי – לא שורדים. זאת, לצד גזרים, כגון סיוע הומניטרי. ניהול מדיניות חוץ במזה"ת זה קודם כל אינטרסים. כשמזהים נכון אינטרסים, דוגמת אויב משותף, ניתן לבסס מערכת יחסים סבירה עם ביטחון סביר. זה מצבנו היום ואני מקווה שהוא יימשך". לדברי יעלון, "שלושה גורמים רוצים להשתלט על המזה"ת: אירן, שרוצה הגמוניה שיעית, ומביאה לכך שאנו מוצאים עצמנו באותה סירה עם המחנה הסוני; הסונים הג'יאהדיסטים, הרוצים חליפות סאלפית – דאע"ש ואל קעידה; והכי מעניין – טורקיה וארדואן שרוצה אימפריה עותומנית על בסיס אסלאמי".

פרסום

רבים משחרים לפתחנו

"אחד הדברים החשובים שקרו לישראל זה שהיא הפכה למעצמה, לא רק ביטחונית. ביטחונה נשען לא רק על טכנולוגיה. רבים משחרים לפתחנו. ישראל היא היחידה באזור שהמים זורמים בברזיה תמיד. יש לנו מומחיות במים לחקלאות, בחקלאות מדברית  ובהתפלה. הטכנולוגיה, עם כל הסכנות הגלומות בה, היא נכס עבורנו". "כשהייתי רמטכ"ל", אמר יעלון, "הקמתי את אגף התקשוב, מתוך הבנה כי ל-IT יש יכולת להיות מכפיל כוח מבצעי. כשיש לך את זה, מחזרים אחריך. זה מקור עוצמה, גם כלכלי".

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים