דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / ישראל במרכז תעשיית המים העולמית

ישראל במרכז תעשיית המים העולמית

אינדקס חברות וספקים

אלפי מבקרים ועשרות עסקאות עם משלחות בינלאומיות, שמו את ישראל במרכז תעשיית המים העולמית בכנס ותערוכת WATEC ISRAEL 2017

פרסום

 

האירוע הבינלאומי לטכנולוגיות מים

בתחילת ספטמבר נערך האירוע הבינלאומי הגדול ביותר בישראל לטכנולוגיות מים, WATEC ISRAEL 2017- התערוכה והכנס של תעשיית המים, טכנולוגיות מים ואנרגיה מתחדשת.

האירוע, התקיים בביתן 2 במרכז הירידים תל אביב בהשתתפות אלפי אורחים, משלחות, שרים וראשי ערים מכל העולם, אשר הגיעו לבחון ולהכיר את מגוון הטכנולוגיות והפיתוחים המובילים בתחום.  מאז 2007 צמח היצוא של תעשיית המים הישראלית ב-200%, מ-700 מיליון דולר ל-2,100 מיליון דולר ב-2016.

במסגרת WATEC ISRAEL 2017 נחתמו הסכמים מסקרנים בעולם טכנולוגיות המים בין חברות ותאגידים זרים לחברות ישראליות וגם נרשמו כמה שיתופי פעולה חדשים בין חברות ישראליות מובילות בתחום. בין ההסכמים הבולטים ניתן למצוא הסכם שנחתם בין ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שכולל שיתוף פעולה בתחום טכנולוגיות המים,  שיאפשר לחברות ישראליות להשתתף בפרויקטים שונים בתחום המים המתבצעים בשיקגו, כמו כן, עמנואל והעיר שיקגו חתמו על הסכמים נוספים בנושא עם חברת המים הלאומית "מקורות" והסכם מחקר משותף עם אוניברסיטת בן גוריון, זאת כחלק מהאסטרטגיה של העיר שבשנת 2016 הקימה פרויקט מקיף בתחום, שמטרתו למצב את העיר כמרכז עולמי בתחום הטיפול במים.

הסכם נוסף שנחתם הוא של תאגיד המים, EYDAP- (Athens Water and Wastewater utility) וחברת קנדו שירותי סביבה בע"מ, המספקת פתרונות חדשניים בתחום ניהול שפכי התעשייה. ההסכם, שנחתם בנוכחות סגן שר המשרד להגנת הסביבה היווני מר סוקרטיס פאמלוס ושר הכלכלה הישראלי מר אלי כהן, כולל שיתוף פעולה בתחום ניהול פתרונות חדשניים ביוון יחד עם INSTASOFT, חברת פתרונות ושירותי IT, שמטרתו שיתוף פעולה לביצוע פיילוט המיועד להפחתת אירועי זיהום בשפכי התעשייה.

יצוין כי שוק המים העולמי נאמד ב 600 מיליארד $ לשנה, וצפוי לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות. מצב משק המים העולמי בכי רע. לפי התחזיות של האו"ם, ארגון המים העולמי, והבנק העולמי, אנו צפויים להגיע למשבר חמור תוך 20 שנה- לפי תסריט קודר זה 66% מאוכלוסיית העולם תסבול ממחסור חמור במים, בתוך כך מדינות מתפתחות ומפותחות כאחד.

כך, כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין הבנק העולמי למשרד הכלכלה, במסגרת האירוע נציגים מהבנק העולמי הגישו דו"ח לבכירי משק המים בישראל, הקובע כי התנהלותה של מדינת ישראל אל מול משבר המים שפקד אותה, התמודדותה עם אופייה המדברי ובעיות המים החמורות, ויציאתה אל עצמאות בתחום המים, ראויה לציון לשבח ולדוגמא עבור מדינות נוספות בעולם. בין מגוון הפרויקטים עליהם נכתב בדו"ח צוין פרויקט ההתפלה בישראל ששינה את שוק המים והתלות במשקעים ובמקורות מים טבעיים, העובדה שיותר מ-87% ממי השפכים המטופלים מושבים לחקלאות והם מהווים כחצי מכמות המים המגיעה לחקלאות בישראל בכך, מצטמצמת התלות של החקלאים בגשמים. באספקט הכלכלי ניתן הדגש על המהפכה המרשימה של השנים האחרונות, הייחודית לישראל, במסגרתה, העובדה שמשק המים בישראל הוא משק כלכלי סגור, לפיכך אין צורך בגבייה נוספת או נפרדת לענף המים. כמו כן תאגידי המים מפוקחים ובבעלות העיריות.

WATEC ISRAEL, הוא אחד מהאירועים המובילים בעולם בתחום המים והאירוע הגדול של תעשיית המים הישראלית המתקיים אחת לשנתיים, משמש כפסגת הטכנולוגיה הישראלית והעולמית בתחום ומהווה במה להחלפת ידע ורעיונות בקרב אנשי אקדמיה, אנליסטים ומומחים בענף המים מהארץ ומהעולם.

פרסום

הכנס והתערוכה משכו אליהם חברות, גופים ממשלתיים ומשלחות מכל העולם שהגיעו להתרשם מתעשיית המים הישראלית, מהמובילות בעולם בתחום. בין הדוברים והמבקרים בכנס נכחו מושלת איווה, שר המים והתברואה של גאנה, מושל לאגוס, מנכ"ל המשרד הממשלתי האמון על נושאי המים בניגריה, שר המים וההשקיה של קניה ועוד.

התערוכה והכנס, בהפקתם של חברת כנס תערוכות בע"מ ומרכז הירידים תל אביב ובשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה, מכון היצוא ומשרד החוץ.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים