דף הבית / מים ובריאות / יותר מידי מים – יש דבר כזה

יותר מידי מים – יש דבר כזה

אינדקס חברות וספקים

למרות כל היתרונות של שתית מים, כמו בכל דבר אחר, הפרזה עלולה להזיק ובמצבים קיצוניים אף לסכן חיים. שתיית מים מרובה קיצונית עלולה לגרום למצב הקרוי הרעלת מים. מצב זה נגרם כתוצאה משתיה של כמות מים גדולה מאוד, שאינם מכילים נתרן, בתוך זמן קצר. כתוצאה מעודף המים בדם נגרמת ירידה חדה ברמת הנתרן בדם. מצבים קיצוניים של ירידת נתרן בדם עלולים לסכן חיים, וזאת בשל עליה בכמות המים בתאי המוח והתפתחות של בצקת מוחית, דבר הגורם בסופו של דבר להפסקת תפקוד תאי המוח. הביטויים לכך יכולים להיות כאבי ראש, סחרחורת, עייפות, בלבול, ובמצבים מתקדמים אובדן הכרה, פרכוסים ותרדמת.

פרסום

 

אנשים בריאים שאינם מוגבלים במלח עלולים לפתח מצב זה בשתייה של מעל 3 ליטרים של מים בבת אחת. אנשים שצריכים להקפיד על הגבלת מלח ועושים זאת (חולי יתר לחץ דם, חולים עם אי ספיקת לב וחולי כליה), עלולים לפתח מצב זה גם בשתייה פחותה מכך.

פרסום

 

תופעה זו נדירה ביותר, וקיימות מספר קבוצות אנשים הנמצאות בסיכון מוגבר לפתחה: רצי מרתון/טריאתלון, חיילים בעת מסעות ממושכים השותים הרבה, אנשים שלא התאקלמו לתנאי הסביבה בה הם מבצעים פעילות גופנית מאומצת ואנשים במצבים רפואיים שונים העלולים לשבש את תפקוד המנגנונים האחראיים על בקרת מאזן הנוזלים בגוף.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים