דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / השר אלקין -"ישראל היא מעצמה טכנולוגית בתחום המים. ישראל יכולה ומעוניינת לסייע למדינות המתפתחות להיערך לשינויי האקלים בניהול מים, בטיפול בשפכים, באגירת מי שתייה בתחומי ההשקיה ועוד"

השר אלקין -"ישראל היא מעצמה טכנולוגית בתחום המים. ישראל יכולה ומעוניינת לסייע למדינות המתפתחות להיערך לשינויי האקלים בניהול מים, בטיפול בשפכים, באגירת מי שתייה בתחומי ההשקיה ועוד"

אינדקס חברות וספקים

במסגרת כנס "אפריקה, שינוי אקלים ותרומתה של ישראל": השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, נפגש היום עם מזכ"לית אמנת האקלים של האו"ם, פטרישה אספינוזה ועם השר להגנת הסביבה של רואנדה, ד"ר וינסנט בירוטה

פרסום

 

השר אלקין ציין כי ישראל יכולה ומעוניינת לסייע למדינות המתפתחות להיערך לשינויי האקלים בניהול מים וחזר על כך שישראל תעמוד בכל ההתחייבויות שלה לפי הסכם פריז

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, נפגש היום עם מזכ"לית אמנת האקלים של האו"ם, פטרישה אספינוזה, במהלך כנס "אפריקה, שינוי אקלים ותרומתה של ישראל" . השניים דנו בדרכים שבה ישראל יכולה לסייע למדינות מתפתחות כחלק מהיערכות לשינויי אקלים שנעשית במסגרת הסכם פריז.

במהלך הפגישה ציין השר אלקין, כי "ישראל היא מעצמה טכנולוגית בתחום המים. ישראל יכולה ומעוניינת לסייע למדינות המתפתחות להיערך לשינויי האקלים  בניהול מים, בטיפול בשפכים, באגירת מי שתייה בתחומי ההשקיה ועוד". כמו-כן השר ציין כי ניתן להשתמש במקורות מימון בינלאומיים של הסכם פריז כדי לקדם את שיתוף הפעולה.

אספינוזה הודתה לשר אלקין, תמכה בהצעתו, וציינה כי בשלב הזה היא פועלת למפות את כל הצרכים של המדינות המתפתחות ולאחר מכן תפעל לקדם בצורה מיטבית יותר את שיתוף הפעולה.

השר אלקין אמר במהלך הפגישה כי מדינת ישראל תעמוד בכל ההתחייבות שלה להפחתת גזי חממה והיערכות לשינוי אקלים לפי הסכם פריז.

במהלך הכנס, השר אלקין גם נפגש עם השר להגנת הסביבה של רואנדה, ד"ר וינסנט בירוטה, ובפגישתם דנו השרים בשיתופי פעולה אפשריים בין משרדי הסביבה של שתי המדינות.

השר הרואנדי ציין את רצונה של מדינתו ללמוד מניסיונה של ישראל בתחומים שונים כגון הסתגלות לשינוי האקלים והתעניין בפיתוחים הטכנולוגיים בתחום המים המפותחים בישראל. השר אלקין הדגיש את רצונה של ישראל לשתף את הידע שלה עם מדינות אפריקה בכלל, ועם רואנדה בפרט לאור יחסי הידידות הקרובים בין המדינות.

עוד ציין השר כי בישראל קיימות חברות רבות אשר פיתחו טכנולוגיות מתקדמות וכי המשרד להגנת הסביבה ישמח לבחון אפשרויות לקידום פעילותן ברואנדה במסגרת פרויקטים של גופי מימון בינלאומיים.

פרסום

השר אלקין: "ישראל מסייעת לאפריקה בכל התחומים, כולל בתחום הסביבה. ממשלת ישראל, כפי שמתבטא בהחלטת הממשלה שעברה לאחרונה, רואה חשיבות רבה בתרומה למאמץ העולמי בתחום הפיתוח. במהלך זה טמונים גם הזדמנויות רבות לטכנולוגיות הישראליות שכן אפריקה היא שוק המשווע לפתרונות ובהחלט יש לנו מה להציע."

בסיום הפגישה הצדדים סיכמו כצעד ראשון לבחון יחד קידום פרויקט חלוץ (פיילוט) ליישום טכנולוגיות סביבה ישראליות באזורים כפריים ברואנדה ובנוסף, שני המשרדים מתכוונים לקדם חתימה על מזכר הבנות שיעניק מסגרת לשיתוף הפעולה המוצע וכן לבחון ביקור משלחת מקצועית מרואנדה לישראל.

רקע על הכנס:

 מדינות רבות באפריקה הופכות לפגיעות יותר ויותר כתוצאה משינוי אקלים עקב הסתמכותן על חקלאות תלוית גשם, על קצב עיור ומדבור מואץ, ועל גורמים נוספים. ישראל פיתחה טכנולוגיות ומומחיות אשר יכולות להיות רלוונטיות למדינות ביבשת אפריקה כזמן שהן מתמודדות עם האתגרים הנובעים משינוי אקלים. הכנס מספק הזדמנות לישראל להציג את הניסיון שלה שהיא יכולה לחלוק עם מדינות אלו בתחומי ניהול מים, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, בריאות, חדשנות ועוד. הקהל יכלול משתתפים מהמגזר הפרטי, בכירים ונציגי ממשלות, משתתפים מטעם ארגונים בינלאומיים והאקדמיה, ועוד.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים