דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן :

הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן :

אינדקס חברות וספקים

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה מצא לראשונה השנה: אף רשות חופית לא דורגה כמלוכלכת • יותר מ- 74% מהחופים הוגדרו כנקיים, לעומת 59% בתקופה המקבילה בשנה שעברה

פרסום

 

הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן  אילת, אשדוד, תל אביב-יפו, ג'סר א-זרקא, גן רווה,הרצליה, בת ים, נתניה, עכו ומטה אשר

 

ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה לתאריכים 25 ביולי עד ה- 7 באוגוסט עולה כי כ-74.24% מהחופים שנבדקו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". זאת, לעומת 59.09% בתקופה המקבילה אשתקד. במדד הקודם 71% מהחופים דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". מתחילת השנה 66.7% מהחופים נמצאו נקיים לפחות 70% מהזמן.

 

לראשונה השנה, אף רשות חופית לא דורגה כ"מלוכלכת" או "מלוכלכת מאוד".

 

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן אילת, אשדוד, תל אביב-יפו, ג'סר א-זרקא, גן רווה, הרצליה, בת ים, נתניה, עכו ומטה אשר.

 

החופים הנקיים ביותר בישראל הם: חוף אכזיב, כזיב, נהריה דרום, שבי ציון, עכו צפון, קריית חיים צפון, צפון נתניה, הרצליה דרום, הצוק, תל ברוך, בת ים, גן לאומי פלמחים, חולות פלמחים שטח אש, אשדוד דרום, באילת חוף דג סוף, מפרץ השמש, חברת חשמל, אלמוג שמורה פתוחה צפון, אלמוג שמורה פתוחה דרום.

 

יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.

 

המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן ממשיכים כמדי שנה לשמור על הסביבה החופית והימית למען ים נקי, ויצאו לאחרונה בקמפיין הסברה תחת הכותרת: "חד-פעמי – לא בים שלי!", הקורא לציבור להשאיר את הכלים החד-פעמיים בבית, וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק. את קמפיין ההסברה מוביל גם השנה גבי עמרני, עם סרטון הומוריסטי שיאיר זרקור על מצב החופים, ויזכיר לכולנו לקחת איתנו חזרה את כל מה שהבאנו לים, ולא להשאיר פסולת בסביבתנו. גבי עמרני, שכיכב בסרט: "הצילו את המציל" בבימוי אורי זוהר לפני כ-40 שנה, חוזר לים – הפעם כמציל שמציל את הים מפני המבלים בחוף. במסגרת קמפיין הקיץ נערכים אירועים בערי החוף, ביקור על ספינת המחקר MedEx של אקואושן, ניקיון הים באמצעות צוללנים ומבצעי ניקוי חופים בשיתוף הציבור.

 

תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, במשרד להגנת הסביבה. מטרת התוכנית, המופעלת החל משנת 2005, היא למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. על-מנת להגשים מטרה זו פועלת התוכנית בשישה צירים מרכזיים, כאשר העיקרון המוביל הוא שינוי תודעתי לחשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית. מדד חוף נקי הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת. עם פתיחת עונת הרחצה, המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים, למטיילים ולחוגגים לאסוף אחריהם את שאריות הפסולת והכלים החד-פעמיים, ולהימנע מזיהום ומלכלוך חופי ישראל.

 

תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו – וגם בישראל. לפי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פסולת פלסטיק, בישראל נמצא שעד 90% מהפסולת הימית היא פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה.

פרסום

 

מקור לפחות 60% מהפסולת בים ובחופים בישראל במקורות יבשתיים: ציבור לא אחראי המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך כגון בקבוקי שתייה, כלים חד פעמיים, קשיות שתייה, שקיות ניילון, בדלי סיגריות, שאריות מזון ועוד. פסולת נוספת מצטברת בחופים משפכי נחלים או מפלט ים, שכולל במקרים רבים פסולות שנשטפו מחופים אחרים ונסחפו בזרמי הים, לעתים למרחקים ארוכים.

 

הפסולת בים ובחופים מהווה מפגע בריאותי ובטיחותי לציבור ולבעלי חיים ימיים וחופים, ואף מפגע אסתטי. שקיות ניילון וחלקי פלסטיק צפים במים או מצטברים בקרקעית הים, ופוגעים ביצורים ימיים שונים (לדוגמה על ידי היכרכות סביב סנפירים, כיסוי פיזי של בעלי חיים צמודי קרקעית, חנק או חסימות מעיים של בעלי חיים הטועים לחשוב שמדובר במזון).

 

פירוט, נתונים, גרפים וצפייה ברשימת החופים המלאה: 

http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/SeaAndShore/IsraelCoast/cleancoastprogram/Pages/cleancoastindex.aspx

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים