דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / הושלם פרויקט להגבהת הסוללה בתעלה המזרחית למניעת הצפת אזורים מיושבים וחקלאיים
הגבהת הסוללה צילום - אבי אריש - רשות הכינרת

הושלם פרויקט להגבהת הסוללה בתעלה המזרחית למניעת הצפת אזורים מיושבים וחקלאיים

אינדקס חברות וספקים

בהשקעה של 3 מיליון שקלים

פרסום

הושלם פרויקט להגבהת הסוללה בתעלה המזרחית

למניעת הצפת אזורים מיושבים וחקלאיים

 

אגף ניקוז ונחלים ברשות הכינרת ומשרד החקלאות, השלימו פרויקט נרחב לאורך הסוללה המערבית בתעלה המזרחית שבירדן, בסמוך לישובים יסוד המעלה וקיבוץ חולתה, להגבהת הסוללה בכ-40 סנטימטרים, על מנת למזער את הסיכון לאירועי הצפות של השטחים החקלאיים והאזורים המיושבים באירועי גשם קיצוניים.

 

על פי נתוני רשות הכינרת, אחת לעשור בממוצע, מתקיים אירוע גשם קיצוני הגורם להצפות של ממש, מזיק משמעותית לשטחים החקלאיים הנפגעים במיליוני שקלים וריבוי המשקעים אף מהווה סכנה להצפת האזורים המיושבים ביסוד המעלה, חולתה וסביבתם.

 

בשל כך, קידמו ברשות הכינרת באמצעות אגף ניקוז, יחד עם משרד החקלאות, ביצוע של פרויקט להגבהת הסוללה באופן משמעותי, על מנת שהתעלה תוכל להכיל כמויות מים גדולות הרבה יותר ולמנוע הצפות של השטחים החקלאים והאזורים המיושבים.

 

פרסום

במסגרת העבודות שנמשכו כחצי שנה, הוגבהה הסוללה המערבית בתעלה המזרחית בכ- 40 סנטימטרים, תוספת שעל פי מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים, אמורה למנוע הצפות באזור זה. כמו כן, בוצעו עבודות לחיזוק הדפנות למניעת קריסת הסוללה. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 3 מיליון שקלים.

 

אושרי ילוז, מהנדס אגף ניקוז ברשות הכינרת מציין, כי בשנת 2013 נפרצה הסוללה המערבית וכתוצאה מכך הוצפו השטחים החקלאיים ביסוד המעלה: "באירוע גשם משמעותי זה הייתה סכנה גם לאזורי המגורים. הפרויקט שבוצע מצמצם באופן משמעותי את הסיכון ומעניק ביטחון רב יותר לחקלאי האזור והתושבים גם באירועי גשם משמעותיים. אנו סבורים, כי קיימת חשיבות רבה להערכות מוקדמת וביצוע הפרויקט, גם ברצף של שנים בהם קיים מיעוט בכמות המשקעים".

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים