דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / דוידי במו"מ למזג את ריווליס עם חברת השקיה מהגדולות בעולם

דוידי במו"מ למזג את ריווליס עם חברת השקיה מהגדולות בעולם

אינדקס חברות וספקים

קרן פימי צפויה למזג את ריווליס עם יורודריפ, שהיא החמישית בגודלה בעולם בתחום פתרונות ההשקיה בטפטוף. עם השלמת העסקה, פימי תרד מאחזקה של 80% לכ־60% בחברה הממוזגת, שההכנסות שלה צפויות לעמוד על 330 מיליון דולר בשנה

קרן ההשקעות הפרטית פימי, בניהולו של ישי דוידי, צפויה למזג את ריווליס (לשעבר ג'ון דיר ווטר) עם החברה החמישית בגודלה בעולם בתחום פתרונות ההשקייה בטפטוף.

פרסום

ל"כלכליסט" נודע כי חברת מוצרי ההשקיה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישה בדרך של מיזוג של חברת יורודריפ. 75%-70% מהמניות יקבלו פימי (שמחזיקה כיום 80%) והשותפה ההודית DEL, שרכשה לפני שנה 20% ממניות ריווליס ב־34 מיליון דולר ולפי שווי 170 מיליון דולר לפני הכסף. קרן ההשקעות פיין אנד פרטנרס (Paine and Partners), שמחזיקה ביורודריפ, תקבל 30%-25% ממניות החברה הממוזגת. עם השלמת העסקה, פימי תחזיק ב־60%-55% מהחברה הממוזגת, DEL בכ־15%, ואילו קרן פיין ב־30%-25%.

 ליורודריפ הכנסות שנתיות של 110 מיליון דולר

החברה הממוזגת צפויה להיות השנייה בגודלה בשוק ההשקיה בטפטוף שמחוץ להודו עם מכירות שנתיות של 330 מיליון דולר. החברה הממוזגת אף תעקוף את התאגיד ההודי נען־דן ג'יין, ש־200 מיליון דולר מתוך הכנסות שנתיות של חצי מיליארד דולר הן מחוץ להודו. עם זאת, היקף המכירות הכולל של נען־דן ג'יין יישאר השני בגודלו בעולם.

על פי הערכות בשוק, הכנסות יורודריפ עומדת על 110 מיליון דולר בשנה, ה־EBITDA(רווח תפעויל תזרימי) מסתכם ב־15-10 מיליון דולר בשנה ובשורה התחתונה היא עדיין מציגה הפסדים.

יורודריפ פועלת מהמטה ביוון ומחזיקה במשרדים בטורקיה, במצרים, בירדן, בפרו ובמקסיקו. מוצריה נמכרים ב־70 מדינות בעולם והיא מעסיקה 650 עובדים. עיקר מכירותיה הן לארה"ב, לאירופה, לשוק הטורקי, שנחשב מהגדולים באירופה, למזרח התיכון ולדרום אמריקה. יורודריפ בעצם תשלים את הפריסה הגלובלית של ריווליס, שמכירותיה מתמקדות בארה"ב ובמזרח הרחוק.

ריווליס עברה מהפסד לרווח

פימי השלימה את רכישת ריווליס (כולל 20 מיליון דולר שהיו בקופתה) מהתאגיד האמריקאי ג'ון דיר ב־60 מיליון דולר ביוני 2014. חטיבת המים של ג'ון דיר כללה מקבץ חברות שעוסקות בתחומים הקשורים למוצרי השקיה, התזה וטפטוף: חברת פלסטרו הישראלית מקיבוץ גבת והחברות האמריקאיות T-Systems ו־Roberts Irrigation.

אולם, חוסר המיקוד הוביל את החטיבה שנרכשה להפסדי העתק. כך, הפסד החברה עמד על 50 מיליון דולר ב־2013. פימי הובילה בריווליס מהלך הבראה, שכלל, בין היתר, את החלפת הנהלת החברה ופיטורי עובדים. את המהלכים הוביל גילון בק, מנהל שותף בפימי. כיום, החברה, שמנוהלת על ידי ריצ'רד קפלהולץ, רושמת EBITDAשנתית של 20 מיליון דולר. הרווח הנקי ב־2015 עמד על 10 מיליון דולר

פרסום

DEL, שנכנסה להשקעה בריווליס, היא חברה פרטית בבעלות משפחת פירודיה (Firodia), אחת המשפחות העשירות בהודו שמחזיקה גם בחברת Force Motors שפעילה בתחום הרכב. לפי "פורבס", הונו של אב המשפחה אבהאי פירודיה בן ה־70 מוערך בשווי 1.4 מיליארד דולר. צירוף החברה ההודית החזיר לפימי יותר ממחצית מהשקעה בריווליס.

במרץ האחרון רכשה ריווליס את חברת אגם חקלאות מתקדמת ב־3 מיליון שקל והקימה את החברה־הבת מן השקיה, שנמצאת בבעלות המלאה של ריווליס. אגם עוסקת בפיתוח פתרונות תוכנה לחקלאים לצורך אופטימיזציה של השקיה ודישון באמצעות טכנולוגיה של חישה מרחוק מבוססת לוויין. מטרת הרכישה היתה להגביר את החדירה של הטכנולוגיה של אגם לשוק החקלאות העולמי. כיום, טכנולוגיה זו משמשת 70% מהחקלאות בישראל אך רק 10% מהחקלאות בעולם.

כלכליסט/

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים