דף הבית / חיסכון במים / איפה כדאי לחסוך במים? בבית או בגינה

איפה כדאי לחסוך במים? בבית או בגינה

אינדקס חברות וספקים

מאת: עופר הירש

פרסום

החיסכון מתחיל בפנים – דרכים לחיסכון במים בבתים:

  1. מקלחת קצרה:
    כולנו מתקלחים לפחות פעם ביום בימי הקיץ החמים, וודאו כי אתם סוגרים את הברז בזמן השימוש בשמפו או בסבון ושימו לב למשך זמן המקלחת, נסו לעשות זאת כמה שיותר מהר.
    החיסכון: עשרות ליטרים ביום!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.
  2. שימוש רב פעמי בשירותים:
    אולי זה נשמח "קצת" לא אסטטי ולא ממש נעים אבל ניתן לעשות שימוש רב פעמי בשירותים ללא הדחת הניאגרה. במקרים של שתן בלבד אין כל צורך בהורדת המים וניתן להמתין עד ששני אנשים או יותר עושים שימוש במיכל אחד בלבד.
    החיסכון: עשרות ליטרים ביום!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.
  3. סגירת ברזים "בין לבין":
    בזמן שמברשת השיניים שלכם בפה ואתם מצחצחים שיניים, בזמן שהסבון על הידיים ואתם רוחצים אותן היטב, בזמן שאתם מקרצפים את הכלים בכיור – סגרו את הברזים! רק לאחר הפעולות הנ"ל פתחו את הברז שוב וסיימו את הפעולה.
    החיסכון: עשרות ליטרים ביום!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.
  4. שימוש חוזר במים:
    לא כולם מכירים ואולי לא כולם אוהבים את הנושא, אבל שימוש חוזר במים חוסך לא מעט ליטרים. בזמן שאתם ממתינים למים חמים במקלחת מלאו דלי במים קרים והניחו אותו בצד, ניתן לעשות שימוש במים לשטיפת רצפות או הדחת אסלה.
    החיסכון: עשרות ליטרים ביום!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.
  5. הורקת הקומקום לעציצים:
    כמה פעמים ניגשתם למלא קומקום במים להכנת תה קפה וגיליתם שנשארו מעט מים מפעם קודמת, מה עשיתם? שפכתם את המים לכיור… למה לא להשקות את העציצים היבשים?
    החיסכון: 2-8 ליטרים ביום!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.

חוסכים גם בגינה:

פרסום
  1. השקיה מופחתת:
    מדשאות אינן צריכות השקיה כל יומיים ובטח לא למשך שעה! ניתן להשקות כל מדשאה פעמיים בשבוע ולמשך 20 דקות בלבד. רצוי מאוד לוודא כי הממטרות מכוונות בצורה נכונה וההשקיה מתבצעת באופן אחיד.
    החיסכון: עשרות ליטרים בכל השקיה!
    המחיר: ללא השקעה! הרווח כולו שלכם.
  2. השקיה נכונה:
    עוד בנושא השקיה, שימוש בציוד השקיה נכון. רצוי מאוד להשקות צמחים וגם עצים בגינה הפרטית באמצעות טפטפות מתאימות. ניתן לרכוש טפטפות עם קיבולת השקיה שונה המותאמת לכל סוג צמח בגינה שלכם. טפטפות ישקו את הצמחים בצורה נכונה והמים המטפטפים יחלחלו לתוך השורשים ולא יתאדו באוויר הפתוח.
    החיסכון: עשרות ליטרים בכל השקיה!
    המחיר: מחירי טפטפות נעים בין 1 ₪ ל- 2 שקלים הטפטפת.
  3. הקמת דקים מעץ:
    טרנד לא ממש חדש בעולם הגינות הפרטיות הוא הקמת דקים מעץ לגינה במקום מדשאות. דקים מעץ משמשים אותנו כמיקום מושלם להנחת ריהוט גן איכותי וכפינת ישיבה נוחה ונעימה. דק עץ במקום דשא בגינה הוא פתרון יעיל ונוח ויכול לבטל לכם כמה ממטרות וצינורות השקיה בגינה.
    החיסכון: עשרות ליטרים בכל השקיה!
    המחיר: קצת יקר, החל מ- 400 ₪ למטר- תלוי בסוג העץ וסגנון הדק.
  4. התקנת דשא סינטטי
    עוד טרנד חם מהתנור הוא התקנת דשא סינטטי במקום דשא אמיתי. למען האמת, אין לנו מספיק מקום כדי לדון בסוגיה זו אך נציין כי בשנים האחרונות הגיעו דגמי דשא סינטטי באיכות מדהימה. החלפת דשא אמיתי במרבדי דשא סינטטי מונעת מאיתנו השקיה בכלל באמצעות ממטרות, בנוסף היא חוסכת לנו עבודה קשה של כיסוח, דישון ואיסוף הגזם.
    החיסכון: עשרות ליטרים בכל השקיה!
    המחיר: המחירים נעים בין  70 ₪ לבין 260 ₪ למ"ר – תלוי בסוג הדשא הסינטטי.
  5. ייבוש גינות
    הדבר הכי פחות מומלץ לבעלי גינות לבצע על מנת לחסכון במים הוא ייבוש גינות! קודם כל דמיינו שהגינה שלכם הופכת בין רגע למדבר שומם, חום ונטול כל חיים, לאחר מכן דמיינו כי החמצן המיוצר ע"י הצמחים שלכם יפסיק להיות מיוצר אצל בעלי גינות כמוכם- זיהום האוויר במדינה יעלה פי כמה תוך שנים ספורות. ייבוש גינות זה ממש אסון!
    החיסכון: עשרות ליטרים בכל השקיה!
    המחיר: החן, היופי והצבעים של גינה, האוויר הנקי ואיכות החיים – יקר מידי לכולנו!

הבאנו לכם 5 דוגמאות של דרכים לחיסכון במים בבית ו- 5 דוגמאות של דרכים לחיסכון במים בגינה הפרטית. ברור לכולנו כי ניתן לחסוך במים גם בבית וגם בגינה, אבל שימו לב כי כל הפתרונות לחיסכון במים בבית הם ללא עלות כלל ולעומתם העלות של חיסכון במים בגינה היא לא תמיד זולה ולעיתים אף יקרה מאוד.
כאן נציין כי חשוב מאוד לחסוך במים ולא משנה איך תחסכו או איפה תחליטו שכדאי לכם לחסוך, העיקר שתחסכו כמה שאפשר את בזבוז המים בארץ.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים