דף הבית / תקנות וחוקים / תקני איכות מי קולחים 2010

תקני איכות מי קולחים 2010

אינדקס חברות וספקים

עדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה ביום 25/01/2010 את תקנות בריאות העם (תקני איכות מי קולחין וכללים לטיהור שפכים), התש"ע – 2010 (תקנות ענבר).

פרסום

מטרת התקנות שהותקנו ע"י השר להגנת הסביבה ביחד עם שר הבריאות הן להגן על בריאות הציבור, למנוע זיהום מקורות מים משפכים ומי קולחין, לאפשר ניצול חוזר של מי קולחין כמקור מי, להגן על הסביבה לרבות על מערכות אקולוגיות והמגוון הביולוג, הקרקע וגידולים חקלאיים.

השרים התקינו תקנות אלו כדי להבטיח את איכות הקולחים המטוהרים במתקני הטיפול בשפכים. תקנות אלה מעמידות את ישראל כמובילה בין המדינות המפותחות בכל הנוגע לערכים מחמירים של שמירה על הסביבה בדגש על מניעת זיהום מקורות מים.

התקנות קובעות מספר חסר תקדים של פרמטרים שונים של איכות, 37 במספר לעומת 2 עד כה, לגביהם נקבע ערך מרבי המותר על פי הוראות התקנות.

בנוסף, הוראות התקנות מטילות בין היתר חובות שונות בכל הנוגע לטיהור שפכים על יצרני שפכים ומפעילי מתקני טיפול בשפכים וביניהם:

1. לטהר את השפכים בהתאם לערכים מחמירים
2. להכין תכנית ניטור ובקרה של השפכים
3. לבצע דיגום של הקולחים היוצאים ממתקני הטיהור
4. לבצע רישום תוצאות הבדיקות שעשו

בתקנות הושם דגש מיוחד על שקיפות לציבור כולל חובת דיווח ופרסום של תוצאות הבדיקות שנעשו לקולחים.

פרסום

הבסיס המקצועי לערכים בתקנות נקבעו ע"י ועדה מקצועית בינמשרדית שפעלה בנדון לאור החלטת ממשלה קודמת בנושא. הגעה לאיכויות כאמור בתקנות תהיה מדורגת בתקופה של עד חמש שנים מיום כניסת התקנות לתוקף.

אבני דרך ועדכונים
היערכות ליישום התקנות
הנחיות להגשת תכנית ניטור שפכים

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים