דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / נחתם הסכם המים לחקלאות !!!

נחתם הסכם המים לחקלאות !!!

אינדקס חברות וספקים

לאחר שנה של דיונים אינטנסיביים, נחתם היום הסכם למים לחקלאות. כ- 520 מיליון ₪ יועברו לחקלאים שנפגעו מתיקון 27 לרבות הגליל העליון, סובב הכינרת ועמק המעיינות. כמו כן, כ- 1000 בעלי בארות פרטיות מהצפון ועד הנגב.

פרסום

כזכור, במסגרת תיקון 27 הוזלו מחירי המים לחקלאים צרכני מקורות מ- 2.5 לקוב מים ל- 1.98 לקוב מים. עם זאת, האזורים המנותקים מהמערכה הארצית, נפגעו קשות ומחיר המים שלהם הועלה משמעותית.

כאמור, במסגרת ההסכם, יוכלו החקלאים שנפגעו מתיקון 27 להתארגן לעלויות החדשות שהושתו עליהם כתוצאה מתיקון החוק. ההסכם הינו לחמש שנים.

בהתאחדות חקלאי ישראל מסבירים כי במהלך הארבע השנים האחרונות קוצצה כמחצית מכמות המים בגליל העליון עקב הבצורת. עתה לאחר ההסכם, יקבלו החקלאים פיצוי ישיר בסך של 2.5 ₪ לקוב. בנוסף בשאר המקומות ישולם להם תשלום ראשוני עבור השקעות שיאפשרו להם להתארגן לקבלת מים טובים יותר עבור גידולים חקלאיים חדשים.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן אומר: "ההסכם בא לתקן עוול. חשיבותו הוא בכך שהוא מהווה המשך להסכם המים משנת 2008 ומבטיח את רצף הזכויות של החקלאים. בכך למעשה, קיבלה המדינה את תביעתנו וההסכם מהווה תיקון עוול לכל החקלאים שנפגעו מהתיקון".

פרסום

עוד הדגישו ראשי התאחדות חקלאי ישראל מדגיש: "עם זאת אנחנו בעיצומו של וויכוח נוקב עם משרד האוצר לקבל את דרישתנו לקבלת פיצויים בסך כ- 150 מיליון ש"ח בגין הקיצוצים שנעשו באופן חד צדדי בגין שנת 2018, על חשבונם של החקלאים, כתוצאה מהבצורת. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שנעשו קיצוצים מבלי שישולם לחקלאים פיצוי ולשם כך אנחנו פותחים השבוע במאבק ציבורי בנושא".

על ההסכם חתומים משרד האוצר, משרד החקלאות, התאחדות חקלאי ישראל ורשות המים. ההסכם יובא השבוע לאישור מזכירות התאחדות חקלאי ישראל.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים