דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / משקמים את נחלי הגליל לרווחת המטיילים

משקמים את נחלי הגליל לרווחת המטיילים

אינדקס חברות וספקים

רגע לפני החורף – משקמים את נחלי הגליל לרווחת המטיילים:

פרסום

הושלם שיקום נחל להבות הבשן

ו'המעיין הכורדי' בקריית שמונה

 

ברשות הכינרת ממשיכים בשיקום ופיתוח הנחלים והמעיינות בגליל, בגולן ובעמקים לרווחת המטיילים, הצפויים לפקוד אתרים אלו גם במהלך חודשי הסתיו והחורף. השבוע, הושלמו עבודות לשיקום ופיתוח 'המעיין הכורדי' בקריית שמונה.

 

במסגרת העבודות שהתבצעו בשיתוף פעולה עם עיריית קרית שמונה, הוסדר תוואי "מעיין הכורדי" שהינו חלק מנחל עין זהב. כמו כן, בוצעו עבודות עפר נרחבות להרחבת אפיק המעיין, נסלל שביל טיילות לרווחת ציבור המטיילים, הוקמו פינות ישיבה ופיקניק ובוצע טיפול לשיקום בתי גידול וצמחייה בסביבת המעיין.

 

שמו של המעיין הינו על שם העולים מכורדיסטן שהתיישבו בסביבתו בימי המעברות. המעיין  היווה באותם ימים מקום מפגש חברתי ומקור מים שימושי לשתייה, כביסה, בישול ורחצה. כמו כן, לצדו הוקם בית הכנסת הראשון בקרית שמונה.

 

באגף ניקוז ברשות הכינרת ציינו, כי העבודות במקום בעלות של כ- 70,000 שקלים והינן כחלק מהפעולות לחיבור העיר קריית שמונה לנחליה. בשנים האחרונות מושקעים משאבים כבירים לשם שיקום הנחלים בעיר והסביבה לרבות נחל עין זהב, פארק המטוס וכן אתרים רבים נוספים.

פרסום

 

בנוסף, ברשות הכינרת, מועצה אזורית גליל עליון והקרן לשטחים פתוחים, השלימו את פיתוח נחל להבות הבשן העובר בתוך שטחי קיבוץ להבות הבשן. בין היתר בוצעו עבודות לשיקום הצמחייה סביב תוואי הנחל, שתילת עצים לאורך הנחל, שיקום בתי גידול לחים, הקמת גשרוני עץ לחציית הנחל וכדומה. בפרויקט זה הושקעו כ- 85,000 שקלים.

 

ברשות הכינרת, עיריית קריית שמונה ומועצה אזורית גליל עליון מבקשים מציבור המטיילים והנופשים לשמור על הניקיון והסדר בנחלים ובפארקים השונים לרווחת כלל הציבור ולשמירה על ערכי הטבע והנוף.

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים