דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / חלופת האניה המוקטנת לאספקת אמוניה והזרמה ישירה בצנרת נותרה הבטוחה ביותר לאוכלוסייה

חלופת האניה המוקטנת לאספקת אמוניה והזרמה ישירה בצנרת נותרה הבטוחה ביותר לאוכלוסייה

אינדקס חברות וספקים

המשרד להגנת הסביבה: בסיום שיח מקצועי נרחב עם עיריית חיפה ולאחר בחינת כל ההערות שהועלו על-ידה, המשרד מאשר כי חלופת האניה המוקטנת לאספקת אמוניה והזרמה ישירה בצנרת נותרה הבטוחה ביותר לאוכלוסייה

פרסום

 

 

בשבועות האחרונים התקיים שיח מקצועי נרחב בין המשרד להגנת הסביבה ומומחיו לבין עיריית חיפה, עמותת צלול ויועציהם, הנוגע לחלופות לאספקת אמוניה למשק. במסגרת זו, ביקשה העירייה מהמשרד לבחון פעם נוספת מספר נושאים. בין היתר, ביקשה העירייה כי המשרד יבחן את השפעת החלופה לאספקת אמוניה של אוניה מוקטנת והזרמה ישירה בצנרת קיימת – שדורגה כחלופה המועדפת מבחינה סביבתית על-ידי מומחי המשרד והמנחה הלאומי – על רצפטורים ציבוריים (מוקדי שהיית אוכלוסייה) נוספים, חדשים.

 

בחינת הסיכון הנשקף למוקדי האוכלוסייה החדשים שהועברו על-ידי העירייה ולא היו ידועים למשרד, בוצעה על-ידי ד"ר אלי שטרן, מומחה להערכת סיכונים, ומומחי המשרד. בבחינה נמצא, כי אף אחד מהמוקדים הציבוריים החדשים אינו חורג מסף הסיכון המקובל. ולאור זאת, אין שינוי בחוות הדעת של ד"ר שטרן והמשרד, הקובעת כי החלופה של האוניה הקטנה והפריקה הישירה בצנרת למפעלים, היא הבטוחה ביותר לסביבה, כולל למוקדים החדשים.

 

בנוסף, המידע החדש שהגיע מעיריית חיפה, ולא היה בידי המשרד, חייב בדיקה נוספת גם של מוקדי חומרים מסוכנים אחרים באזור שאינם קשורים לאמוניה, הסמוכים למקומות אלה. בבדיקה זו עלה, כי מועדון השייט וצופי הים, הפועלים בתוך שטחו של הנמל – אשר מחזיק כמויות חומרים מסוכנים רבות – עלולים להימצא בסיכון שאינו קביל.

 

לאור זאת, על הנמל לבצע סקר סיכונים מחודש למוקדי אוכלוסייה אלה, ובמידת הצורך – לנקוט באמצעים נוספים להפחתת הסיכון, בהתאם למדיניות מרחקי הפרדה של המשרד.

 

פרסום

נציין, כי מאחר ולמיטב ידיעתנו, קיימת כוונה של העירייה לשנות את ייעוד האזור בו פועלים צופי הים ומועדון השיט לאזור שישמש כעורף תפעולי לנמל, המשרד מציע לעירייה כי תיבחן האפשרות לזרז העברת שימושים אלה למקום מתאים יותר שאינו מצוי בתוך אזור תעשייתי משמעותי כמו נמל.

 

המשרד משלים בימים אלה את חוות דעתו על חלופה נוספת שהוגשה – של מילוי מכליות כביש – ויודיע על תוצאות בדיקתו בהקדם האפשרי.

 

יודגש, כי אף שהמשרד ביקש לקבל מעיריית חיפה את חוות הדעת והערכות הסיכונים שעמדו בבסיס עמדתם כי אספקת אמוניה באמצעות איזוטנקים היא החלופה המועדפת – עד לרגע זה העירייה לא העבירה כל מסמך כזה. המסמך שהועבר על ידם ושהוכן על ידי ד"ר רוברט טיילור, אינו מהווה חוות דעת או הערכת סיכונים אלא רק סקר ספרות ראשוני ביותר. המשרד תמה על העובדה שהעירייה ממשיכה לטעון בפורומים שונים, לרבות בוועדת הכספים של הכנסת השבוע, כי עמדתם הטוענת כי האיזוטנקים היא החלופה הטובה ביותר והיא נתמכת בחוות דעת, וקורא לעירייה להעביר אליו את חוות הדעת האמורה.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים