דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / ח"כים תקפו את העדר התכנון במשק המים
קרקעות מזוהמות

ח"כים תקפו את העדר התכנון במשק המים

אינדקס חברות וספקים

השר אריאל "אנחנו בשנה חמישית של בצורת, למרות 600 מיליון ליטר מים מותפלים אנחנו עדיין בחוסר גדול מאוד, בצפון אנחנו במיוחד בבעיה גדולה מאוד. אנחנו בתאום עם החקלאים הגענו לפני כ-5 חודשים להסכמה לוויתור על מים מרצון, כך קל לנו יותר לנהל את משק המים, אפשר לתת את מה שוויתרו חקלאים למי שחייב. כולם חייבים כמובן אבל יש הבדל בין גידולי שדה לגידולים שנתיים אליהם יופנו המים" – הבהיר שר החקלאות, אורי אריאל בדיון בוועדת הספים בנושא 'פיקוח ודיווח על ביצוע תקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר' ולעניין 'קיצוץ במכסות המים לחקלאות'.

פרסום

עוד הוסיף השר כי "מה שלא סגור זה הפיצוי על ויתור על מים מרצון, זה סדר גודל של עשרות מיליוני שקלים. זה עבד ב-2009 לשביעות רצון של כולם, המצב החמיר יותר והשתנו האנשים – מי שמנהל את המדיניות בכל המשרדים ובעיקר באוצר. אבקש שהוועדה תפעל בעניין, האוצר מציע במקום לתת 3 ש"ח לתת בערך שקל, זה לא מתקרב להבנה".

ח"כ גפני: "למה האוצר לא הולך לפי 2009?"

תמר, משרד האוצר: "בשנת 2009 היה קיצוץ של 3 שנים בן 100 מלמ"ק, השנה הקיצוץ הוא שנה ראשונה של 20 מלמ"ק. משרד האוצר פועל לפצות ונשמח לסכם את הנושא".

פרסום

תמי שור, רשות המים: "המדהים הוא שהקיצוץ קורה רק עכשיו אחרי שנה חמישית של בצורת ברציפות. לשבת פה ולומר שלא השתנה דבר במשך עשור זה שגוי שאין לתאר. אנחנו נמצאים במצב של 650 מיליון קו"ב התפלה. מזג האוויר מטורף, אף תחזית לפני עשור מהיום לא דיבר על רצף שנות הבצורת".

השר אריאל השיב לדברים: "יש את מה שנקרא ועדת השמונה שהרחיבה את האפשרות להשתמש בהסכם המים. ההסכם היה לדברים מסוימים והרחבנו אותו, יש הסכמה ואני מקווה שיצא לפועל. יש שם קרן בסך 180-200 מיליון ש"ח שצבוע לכל חקלאי וחקלאי. בנוסף חתמתי על ועדת ניצן, זה שינוי מהותי בקרקע של החקלאים באדמות הזמניות. זה פתח משמעותי, זה לא תשובה לטווח המידי אלא לטווח הבינוני והארוך".

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים