דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / הסכם שיתוף פעולה בנושא סביבה
קרדיט צילום- המשרד להגנת הסביבה 1

הסכם שיתוף פעולה בנושא סביבה

אינדקס חברות וספקים

השר להגנת הסביבה, חה"כ זאב אלקין, נפגש היום (ג') עם סגן ראש ממשלת צ'כיה והשר להגנת הסביבה הצ'כי, ריצארד בראבץ'. השניים חתמו על הסכם  שיתוף פעולה בנושא סביבה

פרסום

 

החתימה על ההסכם היא חלק מהביקור של המשלחת הצ'כית הכוללת את נשיא צ'כיה מילוש זמאן בישראל

 

השר להגנת הסביבה חה"כ זאב אלקין: "שינויי האקלים הובילו לכך שמרכז אירופה וצ'כיה מתמודדים עם משבר מים, מציאות לא פשוטה אך מוכרת בישראל. מעבר לכך שמדינת ישראל יכולה לתרום רבות מנסיונה בכל הנושא של ניהול מים ופיתוח טכנולוגיות מים, יש פה גם פוטנציאל כלכלי גדול. שיתוף הידע בין המדינות הוא הדדי בשנים האחרונות צ'כיה צמצמה פערים משמעותיים בכל הנושא של ניהול ומחזור פסולת בהתאם לדרישות של האיחוד האירופי, נושא שאנחנו מקדמים גם בישראל"

 

ההסכם שנחתם בין שתי המדינות הוא המשך לסדרת מפגשים שנערכו בשנתים האחרונות וחלק מהביקור של המשלחת הצ'כית  הכוללת את נשיא צ'כיה, מילוש זמאן בישראל- לו השר אלקין העניק אמש את אות מגן ירושלים .

 

בשנה שעברה שתי המדינות כבר חתמו על הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום הסביבה, ובמסגרת זו נערכו סימנרים בנושא ניהול מים וניהול ופסולת וביקורים הדדים של אנשי מקצוע.

ההסכם שנחתם היום מרחיב את שיתוף הפעולה בין הצדדים וכולל מגוון נושאים בהם:

מניעה והתמודדות עם זיהום מים, שיקום נחלים, ניהול משאבי מים, טיפול פסולת, ניהול איכות אוויר שיתוף טכנולוגיות סביבתיות וחקלאיות ועוד.

 

רקע:

 

סגן ראש הממשלה ריצארד בראבץ' המשמש גם כשר הסביבה הצ׳כי הוא אחד מאנשי מפתח במפלגת השלטון. הוא מונה לסגן ראש הממשלה בממשלה הצ׳כית הנוכחית ודמות מרכזית בפוליטיקה הצ׳כית.

 

בשנים האחרונות התקיימו מספר פגישות בין השר אלקין לשר הצ׳כי בישראל ובמהלך כנסים בין לאומיים בנושא הסביבה, פגישות שהולידו שיתוף פעולה אינטנסיבי בין המדינות בנושא הסביבה וגם הובילו לחתימה על ההסכם הנוכחי. בין השניים נוצרה מערכת יחסים אישית חמה שתרמה להרחבה של שיתוף הפעולה.

פרסום

 

במהלך אותן פגישות הצ'כים הביעו עניין רב בלמידה מהידע והניסיון הקיימים בישראל בתחום המים.

 

הצ'כים מתמודדים בשנים האחרונות עם בצורות תכופות, תופעה שלא היו רגילים אליה ושנובעת משינויי האקלים. החקיקה בתחום המים בצ'כיה הותאמה לתקנות האיחוד האירופי, מערכות הטיפול בשפכים חודשו, נחלים שוקמו, מערכות ההתמודדות עם הצפות שופרו, וכן ירדו המחירים הרלוונטיים לצרכנים. אך מנגד, עדיין קיים מקום רב לשיפור בתחומי בקרת האיכות על תשתיות המים, ניהול הבוצה, והשפעת החקלאות על איכות מי התהום.

 

במהלך הפגישה השר הצ'כי ציין השר את הבעיה ההולכת ומחריפה של מחסור במים בצ'כיה הנובעת בין השאר מניהול לא מוצלח בשל העובדה כי המדינה לא נערכה  כראוי למצב של בצורות היות והתמקדו בעיקר בהתמודדות עם שיטפונות, ולא התכוננו כראוי למצב של בצורות, ולכן כיום בכמה כפרים יש מחסור במים בקיץ .

מנגד מדינת ישראל תלמד מהצ'כים היבטים שונים של טיפול בפסולת כולל מחזור, שם נעשתה ממש מהפכה בתחום שהובילה לצמצום דרמטי של הטמנת פסולת בתוך שנים ספורות.

השר בראבץ' הציג את התכנית לניהול הפסולת בצ'כיה והסביר איך בתוך כעשור הצליחו להגיע למצב שקרוב ל-40 אחוזים מהפסולת במדינתו  ממוחזרת. כמו כן לצ'כיה יש ניסיון בהשבת אנרגיה מהפסולת תחום שעכשיו המשרד להגנת הסביבה מקדם בישראל.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים