דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / הכנרת חוזרת לציבור – בלי רעש ובריונות
צילום : קבוצת פורטל נט

הכנרת חוזרת לציבור – בלי רעש ובריונות

אינדקס חברות וספקים

המבקרים בחופי הכינרת כבר מכירים את הסיטואציה: בני נוער מעבירים את החופש הגדול סביב חופי הכינרת עם מוזיקה רועשת, אירועי אלימות פיזית ומילולית וצריכה לא אחראית של אלכוהול.
במסגרת מדיניות השר לביטחון הפנים לחיזוק הביטחון האישי, הנחה השר גלעד ארדן לגבש תכנית חדשה שתחזיר את השקט והביטחון האישי לכנרת ולחופיה במטרה לשנות את המציאות בשטח.
עלות התכנית היא 4.5 מיליון ש"ח. במסגרת התכנית החדשה – "כנרת בטוחה" – יותקנו מעל 300 מצלמות בחופי הרחצה (מתוכן כבר הוצבו כ- 80 מצלמות), המחוברות למוקד חדש שהוקם, המאויש על ידי מוקדנים בכל תקופת הרחצה.
בנוסף, תוגברו מאז השוטרים ביחידה לשיטור רגלי באזור העיר טבריה ובמועצה האזורית גולן, נרכשו רחפנים, אופנועי ים וכלי שיט חדשים ליחידת השיטור הימי כנרת, וזאת לצד פעילות היחידה הטקטית של מג"ב ויחידת החילוץ.
אמצעים אלו נועדו לאכוף את האיסור על הקמת רעש ושתיית אלכוהול על ידי קטינים, אחד הגורמים המרכזיים המעודדים אירועי אלימות בחופי הכנרת ויסייעו לביצוע פעולות אכיפה נחושות נגד מכירה וצריכת אלכוהול וסמים בקרב בני הנוער בחופי הרחצה.
תכנית "כנרת בטוחה" נותנת מענה באמצעות שילוב של כוחות משטרה ופקחי איגוד כנרת, המחוברים למוקד טכנולוגי מתקדם המאויש במוקדנים הצופים במתרחש בחופים ומאפשר דיווחים מיידים לצוותי האבטחה, הפיקוח והאכיפה בשטח למתן מענה בזמן קצר לאירועים.
מוקד "כנרת בטוחה" הוא המוקד הראשון המחובר ישירות למרכז השליטה של משטרת ישראל, באופן שמאפשר למשטרה גישה ישירה ומיידית לצפות באירועים ולהגיב להם.
כיום כבר הותקנו בחופי הכנרת כ-80 מצלמות במסגרת התכנית, ובשלב הבא, יוצבו עוד כ- 220 מצלמות בחופי איגוד ערים כינרת (בסך הכל מדובר על למעלה מ-300 מצלמות, אשר יתעדו במתכונת של 24/7 את המתרחש בחופים, יסייעו לצוות הפיקוח באיתור מקרי אלימות ותיעוד.
בנוסף, באזור הכנרת תפעל יחידת השיטור הרגלי המונה 16 שוטרים הפרוסים במקומות הומי אדם. שוטרים אלה המסיירים רגלית מאפשרים נגישות לשירותי משטרה ומתן מענה מיידי לאירועים בתא השטח שבו הם מסיירים. באזור הימי פועלת יחידת השיטור הימי, המצוידת באמצעים וכלי שייט שונים בינהם: ספינות צרעה, אופנועי ים, סירות גומי, רכבים, קטנועים וטרקטורון .
השר ארדן אמר כי "הגיע הזמן להחזיר את הכנרת לכלל ציבור ואת השקט והביטחון לחופים. התקציבים, האמצעים המתקדמים והציוד המשוכלל שהעברנו למשטרה ולרשויות, נועדו לספק את הכלים לרשויות כדי לחזק את הביטחון ולהבטיח את השקט בחופי הכנרת, כך שאזרחי ישראל יוכלו ליהנות מאחד ממשאבי הטבע היפים ביותר במדינה".

פרסום
פרסום

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים