דף הבית / מאמרים ומחקרים / איכות מים למניעת קורוזיה במערכות קירור צנרת נחושת

איכות מים למניעת קורוזיה במערכות קירור צנרת נחושת

אינדקס חברות וספקים

בקרה על איכות המים במערכות קירור חשובה מאוד להבטחת תפקוד המערכת לאורך זמן וע"פ נתוני התכנון המקוריים. לצינור נחושת עמידות טובה למי שתיה ונחושת משמשת בהצלחה ביישומים בהם יש מגע עם מים אולם במקרים מסוימים המים המשמשים במערכת הקירור עלולים להיות תוקפניים לנחושת או ליצור תנאים שבהם יתפתחו גורמים לא נאותים לנחושת ולמערכת הקירור וחשוב להבין את הגורמים לתקיפה על מנת מנוע את היווצרותה.

פרסום

הגדרת הגורמים לתקיפה אינה פשוטה מכיוון שבין מרכיבי המים השונים מתקיימים יחסי גומלין שמשפיעים אחד על השני ועל השפעתם על צינור הנחושת. גזים ומוצקים מומסים, פעילות בקטריאלית, מוצקים מרחפים,  חומציות (pH) ומשטר הזרימה משפיעים זה על זה ועל עמידות צנרת הנחושת לאורך זמן וחשוב להכיר נושאים אלה, יחסי הגומלין ביניהם וההשפעה שלהם על מערכת הקירור על מנת למנוע הופעת קורוזיה או משקעים שיפגעו בתפקוד המערכת.

הספרות בנושא ענפה מאוד אולם מפוזרת במקורות רבים, לא תמיד מתייחסת לנחושת ולרוב נמנעת מלתת ערכים מוחלטים לאיכות המים עקב ההשפעות הרבות האפשריות. עכב כך ישנה חשיבות להצגת מסודרת של הנושא והגדרת תחומי עובדה מומלצים על מנת לתת לגורם האחראי כלים לאפיון מים מתאימים לעבודה.

בהרצאה נדון במרכיבי המים השונים, והשפעתם על צינור נחושת ונגדיר מהם תחומי העבודה המומלצים לשמירה על תפקוד תקין של המערכת. נבין כיצד משפיעה חומציות המים (pH) על יציבות הנחושת בסביבות מימיות, נבדוק השפעת גזים מומסים על חומציות המים ועמידות הנחושת, נכיר כיצד פעילות בקטריאלית משפיעה על הנחושת ומהם התנאים שמעודדים את היווצרותה, נלמד מהם מים אגרסיביים ומתי קשיות המים חיובית לתפקוד מחליף החום ומתי היא שלילית, מתי נחושת עלולה להתקף בקורוזיית מאמצים ומה גורמים כלורדים וסולפטים לנחושת, אולם בעיקר נלמד שתחום הגדרת איכות המים הינו חשוב ביותר ונדרש להכיר את כל מרכיבו לעומק על מנת להשיג הבנה שתעזור למנוע כשלים ופגיעה בתפקוד מערכת הקירור לאורך שנים רבות של עבודה.

פרסום

מהנדס גלעד קול, יועץ עצמאי

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים