דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / אגודת המים נלחמת על תעריף המים עבור החקלאים

אגודת המים נלחמת על תעריף המים עבור החקלאים

אינדקס חברות וספקים

ביום חמישי 14.6.18 התקיים במועצת רשות המים שימוע ציבורי לקראת  עדכון תעריפי המים לחקלאות בהמשך לתיקון 27 לחוק המים. גם אגודת המים בעמק הירדן השתתפה בדיון בנסיון למנוע את העלאת התעריפים לחקלאים בכלל ולחקלאי עמק הירדן בפרט. את חקלאי אגודת המים, אלמגור, האון, מנחמיה  ורביד ייצגו בשימוע אריק ראובני מנכ"ל אגודת המים ועו"ד לילך רזניק  ממשרד עורכי הדין "וינר רזניק ושות'".

פרסום

אריק ראובני מנכ"ל אגודת המים בעמק הירדן אמר בדיון:  "שלשום פורסם בעיתון "מקור ראשון" כתבת דיוקן בו רואיין  בני, אורָן ראובני – מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, בחור צעיר בן 31, נשוי טרי, אגרונום בהשכלתו אשר בחר לעסוק בחקלאות ומנהל את ענף המטעים: כמה אלפי דונמים של בננות, תמרים אבוקדו ומנגו. הכתבה עסקה בחקלאות בכלל ובטרור חקלאי בפרט". ראובני בחר לצטט בדיון את דבריו של בנו אורָן על נושא הטרור החקלאי: "אומרים עלינו (על החקלאים) שאנחנו בכיינים שרק רוצים לקבל כסף ופיצויים. כשאתה רואה את זה בטוקבקים, אתה מבין שאתה מיעוט. אני אדם שבחיים לא מתמסכן, ואני לא סובל שמתמסכנים לידי. אנחנו עובדים בתנאים קשים ובחום כבד, ורק מבקשים שלא יפריעו לנו. שר החקלאות שלנו לא מתערב, ואנחנו לבד, מופקרים. הטורף תוקף כשהוא מזהה חולשה של הנטרף, ובמדינת ישראל להיות חקלאי זה להיות חלש."

אריק ראובני דרש מרשות מים להתייחס לחולשת החקלאים כשהם קובעים את תעריפי המים: "אל תחלישו את החקלאים אלא תחזקו, אל תפריעו אלא תעזרו, אל תחרישו אלא תקשיבו. אסור שהחקלאות והחקלאים יהיו טרף, עליהם להיות ערך, ערך מוסף ציוני. איננו מבקשים דבר מלבד לעשות חקלאות שהיא ציונות ולהתפרנס בכבוד

אריק ראובני הוסיף: "הפלסטינאים בעזה הבינו שהחקלאות היא הציונות החדשה ומפעילים נגד ציונות זו טרור חקלאי. לא מדובר כאן רק בטרור נגד החקלאים, מדובר בטרור נגד ריבונות מדינת ישראל ומי שלא דואג לסמלי הריבונות כיום, מפקיר את החקלאות. בלי חקלאות אין ציונות ועלינו לזכור זאת. אסור שרשות המים – שהיא גוף של המדינה – תיתן ידה לפגיעה בחקלאות, חובת רשות המים היא לשמור על החקלאים, לסייע להם למנוע כל פגיעה אפשרית, כי אם חלילה החקלאות תקרוס זה יהיה תחילת הסוף של הציונות."

פרסום

 

 

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים