דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / תגובת קיבוץ עין גב

תגובת קיבוץ עין גב

אינדקס חברות וספקים

בקיבוץ עין גב תמהים וזועמים על החלטת בית המשפט לפינוי רשת בטיחות וגדר התוחמת אנדרטה להנצחת הנופלים תוך שימוש קלוקל בחוק לשמירת הסביבה החופית

פרסום

בעין גב, קיבלו בתמיהה ובזעם את החלטת בית המשפט בעפולה, כנגד הצבת גדר ורשת הבטיחות, באזור אנדרטת הנופלים של הקיבוץ ורשת בטיחות באזור מסוכן בחוף עין גב, בו עקב ירידת המפלס ונסיגת המים, נוצר גובה של 4 מטרים, בין שטח אזור כפר הנופש לבין החוף החשוף המסכן את השוהים בקרבתו העלולים ליפול.

הקיבוץ מתכוון לערער על ההחלטה התמוהה של בית המשפט ועל השימוש הלא הוגן של המשרד להגנת הסביבה, בחוק לשמירת הסביבה החופית, במקרה ספציפי זה, בתוך פגיעה חמורה בתשתית ענף התיירות בקיבוץ וסיכון האורחים והציבור הרחב המבלה בחוף. בקיבוץ טוענים כי המשרד להגנת הסביבה נוקט בקטנוניות תמוהה מול קיבוץ עתיר זכויות. החוגג את שנתו השמונים!

מדובר על גדר רשת, הפרושה מעל קיר תומך, כאשר לקיר התומך עצמו, דווקא נתן בית משפט אישור, והוצג היתר בנייה, אך לא הגדר הפרושה מעליו. הקיר בהיתר והגדר הבטיחותית, נמצאים בתחום שטחי החכירה של הקיבוץ לצרכי כפר הנופש, כחלק משמירת הסביבה החופית ובטיחות הנופשים ולא נגדה ואין מקום להסרת הרשת.

בכל מקרה ולא כפי שהציג המשרד להגנת הסביבה מטעמים השמורים עמו, קיים מעבר בחוף לטובת הציבור הרחב, זאת מאחר והכנרת אינה מגיעה כבר מספר שנים לקו המים ולכן אינה חוסמת המעבר. הקיבוץ מבהיר, כי לא ניתן להעמיד שומרים לאורך האזור. עוד אומר הקיבוץ, כי במידה והכנרת תחזור לקו המים המקורי מלפני שנים, ישמח הקיבוץ להסיר את הגדרות והרשתות הבטיחותיות.

כפי שציין השר להגנת הסביבה בתגובתו, עין גב הינו קיבוץ ותיק, בעל זכויות רבות בהתיישבות במקום חשוף מול רמת הגולן, הגנה על גבול המדינה והתעקשות על השארות בכנרת, למרות התקפות חוזרות ונשנות של הסורים במלחמת העצמאות, פעולות בהן נהרגו חברי קיבוץ רבים ולכן תמוהה הגישה של סילוק גדר התוחמת את אנדרטת הנופלים של הקיבוץ. זהו אתר רגיש ביותר המטופח ונשמר על ידי משפחות הנופלים והקיבוץ מזה שנים רבות והקיבוץ אינו מוכן לבזות את הנופלים בכך שיערכו שם פיקניקים ציבוריים או שהאתר ישמש כמקום להשלכת פסולת או עשיית צרכים וכד', המאפיינים לעיתים את הנופשים הצעירים בחופי הכנרת הציבוריים וכי יש הכרח להקמת גדר כזו בסמוך לאנדרטה, בכדי לשמור על כבוד הנופלים במערכות ישראל.

בעניין המסעדה הוותיקה הקיימת בקיבוץ כבר מעל שבעים שנים, קיימת הפרדה בין הרחבת המסעדה לבין חצר המסעדה. בשטח של ההרחבה התקבלה הטענה מבית המשפט, המסעדהכי קיים היתר משנת 2007 להצבת פרגולות ובית משפט אישר להתאים את הבנוי הקיים של הפרגולות לבינוי כפי שאושר כייעוד של השטח לשימוש הקיבוץ, בהוראות תכנית ג'17748. מאחר ושטח ההרחבה של , הוקם לפני מעל שבעים שנים, קשה למצוא בארכיוני מחלקת הרישוי בוועדה המקומית את המסמך המאשר הרחבה זו.

פרסום

 

ובכל מקרה הצילומים שצורפו להודעה של המשרד להגנת הסביבה הינם צילומים ישנים ולא מעודכנים משנת 2003. המשרד להגנת הסביבה מבזה עצמו בהצגת צילומים שאינם רלוונטיים רק בכדי לכופף את המערכת המשפטית לטובתו בקטנוניות תמוהה.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים