דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / חברה סינית מובילה במכרז לרכישת IDE ב־650 מיליון דולר

חברה סינית מובילה במכרז לרכישת IDE ב־650 מיליון דולר

אינדקס חברות וספקים

חברת הנדסת התפלה, בבעלות שווה של כיל ודלק, נמצאת בשלבים מתקדמים של המכרז למכירת פעילות מתקני התפלת המים ל־CCCI בבעלות ממשלת סין. יתרונה על פני מתמודדות אחרות: היא מעוניינת במלוא פעילות IDE בעולם

פרסום

חברת התשתיות הממשלתית הסינית CCCC הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת חברת הנדסת התפלה (IDE), שבבעלותן השווה של כיל  וקבוצת דלק , תמורת 650 מיליון דולר. תהליך המכירה מאורגן על ידי חברת UBS, שהובילה בעבר ניסיונות כושלים להנפיק את החברה בלונדון ולמכור אותה, ואף הלוותה לקבוצת דלק 150 מיליון דולר כנגד שעבוד מניות IDE שבבעלותה.

ההצעה של CCCC הוגשה במסגרת שלב ההצעות הבלתי מחייבות לרכישת החברה, שהחל בשבועות האחרונים. לצד הצעתה של CCCC הוגשו עוד 2 הצעות לפחות, כשבמקביל החלו המציעים בבדיקת נאותות של החברה.

על פי הערכות יתבקשו המתעניינים הפוטנציאליים להגיש הצעות מחייבות לרכישת הנדסת התפלה עד אוקטובר נובמבר 2016. אז יחליטו כיל ודלק אם להמשיך בתהליך או שוב להקפיא אותו. במקרה שההצעות ישביעו את רצונן של כיל ודלק צפויה חתימה על חוזה עד סוף 2016, והשלמת המכירה ב-2017.

כיל ודלק הודיעו בעבר שהנדסת התפלה אינה חלק מליבת עסקיהם. ואולם, הן התלבטו אם נכון למכור את החברה בעיתוי הנוכחי, בשל צנרת הפרויקטים הדלילה של החברה, על רקע הקפאת מכרזים בסין, בהודו ובאפריקה.

הנדסת התפלה (IDE), שמנוהלת על ידי אבשלום פלבר, הוקמה ב-1964 כחברה ממשלתית. היא החברה המובילה בעולם בהתפלה בטכנולוגיה של התפלה תרמית, והקימה עד כה 320 מתקני התפלה בעולם בטכנולוגיה זו. בתחום ההתפלה באמצעות ממברנות החברה מחזיקה בנתח של 20% מהשוק העולמי.

המגבלה העיקרית של החברה היא חוסר יכולתה לפעול בשווקים במדינות ערב, שצורכים 60% מכמות המים המותפלים בעולם. החברה מחזיקה בנתח של 75% מהשווקים הנגישים לה בתחום. רכישת החברה על ידי CCCC תסיר מגבלה זו, ותגדיל משמעותית את פוטנציאל הצמיחה של החברה.

הנדסת התפלה, שמעסיקה 340 עובדים, מחזיקה כיום ב-50% ממניות מתקן ההתפלה באשקלון, שהספקו 120 מיליון מ"ק לשנה; ב-50% ממתקן ההתפלה בחדרה, שהספקו 127 מיליון מ"ק לשנה; וב-51% ממתקן ההתפלה בשורק, שהספקו 150 מיליון מ"ק לשנה. הנדסת התפלה השלימה בדצמבר 2015 את הקמתו של מתקן ההתפלה הגדול בארה"ב, בקרלסבד שבקליפורניה, שמתפיל 50 מיליון גלון ביום.

פרסום

הנדסת התפלה, שהונה העצמי מסתכם ב-220 מיליון דולר, הרוויחה 3 מיליון דולר במחזור של 34 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016; ו-3 מיליון דולר במחזור של 173 מיליון דולר ב-2015, אם כי שורת הרווח הנקי מושפעת מנגזרים פיננסים שקשורים לחוזי הספקת המים של החברה .

CCCC (China Communication & Construction Company), פעילה בתחום ההנדסה האזרחית. עיקר פעילותה נוגעת להקמת תשתיות תחבורתיות, כמו מסילות ברזל, כבישים ונמלים בכל רחבי העולם, כולל מנהרות הכרמל. החברה נסחרת בבורסה של הונג קונג בשווי של 18 מיליארד דולר. החברה הרוויחה 347 מיליון דולר במחזור של 12.5 מיליארד דולר, ברבעון הראשון של 2016.

קבוצת דלק נמצאת בתהליך מתמשך של יציאה מפעילויות שאינן קשורות לליבת עסקיה בתחום האנרגיה, וביניהן החזקותיה בתחום הביטוח ושוק ההון. כיל החליטה באוגוסט 2013 למכור את אחזקותיה בהנדסת התפלה, כחלק מאסטרטגית צעד אחד קדימה שהתווה המנכ"ל סטפן בורגס, עם כניסתו לתפקיד במקומו של עקיבא מוזס. דלק, שניסתה בעבר לשכנע את כיל להיפרד מהחזקתה בהנדסת התפלה, עשויה לרשום רווח הון משמעותי ממכירת הנדסת התפלה – משום שאת מניותיה בחברה רכשה ב-2002 תמורת 20 מיליון דולר.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים