האי בכנרת מתרחב

אינדקס חברות וספקים

האי מול קיבוץ מעגן שבכנרת, המופיע בכל פעם שהמפלס נמוך, הופיע שוב בשבועות האחרונים והוא הולך ומתרחב. ברשות הכנרת מציינים כי המפלס באגם הלאומי עומד היום על מינוס 213.375- שהם 37.5 ס"מ מתחת לקו האדום.

פרסום

לכנרת מלאה חסרים 4 מטרים ו-57 סנטימטרים. החורף האחרון היה השלישי ברצף בו כמות הגשמים בצפון הארץ הייתה מועטה מהרגיל והשנה הוגדרה שנת בצורת.

לדברי פנחס גרין, משנה למנכ"ל רשות הכנרת: "מתחילת הקיץ ועד היום ירד מפלס הכנרת במטר ושני סנטימטרים. כעת אנחנו נמצאים 37.5 סנטימטרים מתחת לקו האדום התחתון. המפלס נמוך מאוד. המחסור במים הגיע מוקדם השנה. כולנו צריכים להתפלל לחורף גשום במיוחד".

 

ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשרות ההידרולוגי שברשות המים אמר כי "מפלס הכנרת נמצא היום ברמה הנמוכה ביותר מאז סתיו 2012. לפי התחזיות של רשות המים, החורף הקרוב לא צפוי להיות עשיר במשקעים, ומפלס הכנרת עלול לרדת עוד, עמוק מתחת לקו האדום התחתון. אם תחזית זו תתממש בחודשים הקרובים, גם נחלים ומעיינות באזור אגן הכנרת ימצאו בתהליך התייבשות".

ברשות המים הזהירו כי חורף שחון נוסף יוריד את המפלס לשפל שלא היה כמוהו מזה תשע שנים, ומפלסי מי התהום באקוויפר ההר עלולים אף הם לרדת אל מתחת לקו האדום. "המודלים חוזים את עונת הגשמים הקרובה כמעוטת משקעים, לפחות בחודשים אוקטובר-דצמבר. אם אכן תתממש תחזית זו וחורף יבש נוסף יפקוד את אזור הצפון, צפויה התייבשות של מקורות המים הטבעיים באזור וירידה של כמטר נוסף במפלס הכנרת, לרמות שפל של כמטר וחצי מתחת לקו האדום התחתון. מפלס הכנרת לא ירד לשפל כזה מאז 2007.

פרסום

"באזור צפון הארץ, החורף האחרון היה שחון במיוחד. יחד עם שני החורפים השחונים שהיו לפניו באזור הצפון, יצר רצף של שלוש שנים שחונות בצפון. מפלס הכנרת ירד עמוק מתחת לקו האדום התחתון. זאת למרות ההפחתה המכוונת של השאיבה ממנו – השנה, כמות המים הנשאבת מהכנרת היא הכמות הנמוכה ביותר שנשאבה מהכנרת אי פעם. נהר הירדן הגיע לסף התייבשות".

לדברי הרשות, "מניתוח מודלים מעודכנים שרשות המים מקבלת ממרכזי חיזוי בין לאומיים וכן מהשירות המטאורולוגי, הכיוון הוא שהגרוע מכל עוד לפנינו".

ברשות הכנרת מציינים כי למרות הירידה במפלס, התיירות סביב האגם הלאומי לא נפגעה, ובמהלך החודשים יולי אוגוסט נפשו ב-15 החופים השייכים לאיגוד ערים כנרת קרוב ל-760 אלף איש. בשאר חופי האגם הגיע מספר הנופשים לקרוב למיליון נוספים.באיגוד מציינים כי בחופים אותם הם מפעילים קיימים חופים משפחתיים שקטים בהם נאסרה מוזיקה, חופים מונגשים לבעלי מוגבלויות, חופים עם נגישות לספורט ימי ועוד.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים